معاون وزیر آموزش و پرورش: ستاد همکاریها فرصتی مغتنم برای کاربردی کردن آموزش و پرورش است
تهران (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش را فرصتی مغتنم برای توسعه آموزش های کاربردی در آموزش و پرورش دانست.
به پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، علی الهیار ترکمن در نشست مشترک با دبیر و معاونان ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گفن: «اولین نقدی که میتوان به آموزش و پرورش وارد کرد کاربردی نبودن این نوع آموزشهاست چرا که در ۹ سال اول ،دانش آموزان هیچ علم کاربردی دریافت نمیکنند و اگر ما بتوانیم مفاهیم را تغییر دهیم، رفتارهای مختلف شکل میگیرد و به مرحله ای از هدایت دست پیدا میکنیم.»
او افزود: «واکنشهای فردی بعد از تمام رفتارهای ما تحت تاثیر قرار میگیرد و اگر بتوانیم این مفاهیمی برگرفته ازمنابع دینی و ارزشی را درون سیستم آموزش رسمی خود وارد کنیم به آثار و برکات ارزشمندی دست خواهیم یافت.»
الهیار ادامه داد: «مفاهیم و ارزشهای دینی اگر به شکل عامه فهم و کاربردی وارد سیستم شود وزارتخانه تغییر رویه میدهد و در بدنه آموزش و پرورش رقابتهای فردی، جای خود را به رقابتهای جمعی و سازندهتر میدهد.»
او گفت: «این موفقیتها در سایه همکاری، تعامل و همافزایی میان حوزه و آموزش و پرورش شکل میگیرد و امید داریم با تقویت همه جانبه ستاد همکاریها به اقدامات علمی و عملیتری دست یابیم.»
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به گزارش عملکرد دبیرخانه ستاد همکاریها در ستاد و صف، گفت: «گزارش ارزشمندی از سوی مسئولان دبیرخانه ستاد ارائه شد و امیدواریم بتوانیم با تقویت همه جانبه آن شاهد رشد روزافزون تری باشیم.»
ارسال دیدگاه