ایجاد موزه تخصصی دفاع مقدس در استان بوشهر

بوشهر(پانا)- استاندار بوشهر گفت: جای موزه تخصصی دفاع مقدس در استان بوشهر خالی است

کد مطلب: ۸۷۹۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد موزه تخصصی دفاع مقدس در استان بوشهر

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه اظهار داشت: رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در واقع در سخت‌ترین شرایط برای حفظ نظام اسلامی و دفاع از میهن اسلامی در برابر دشمنان ایستادند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و این عزیزان باید تکریم شوند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، با ندای حضرت امام خمینی(ره)، رزمندگان با خلوص نیت و صادقانه به میادین جنگ اعزام می‌شدند و باید ارزش‌های دوران دفاع مقدس برای نسل امروز تبیین شود تا جوانان و نوجوانان با افتخارآفرینی رزمندگان آشنا شوند.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس شایسته بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات هستند و اگر در قبال این عزیزان، کم‌کاری کنیم باید فردای قیامت پاسخگو باشیم.

گراوند خواستار ایجاد موزه اختصاصی دفاع مقدس در استان بوشهر شد و تصریح کرد: در استان بوشهر جای موزه تخصصی دفاع مقدس خالی است و همه باید کمک کنیم تا این موزه در مکانی مناسب و با کیفیتی مطلوب ایجاد شود و افتخارات رزمندگان استان بوشهر به نمایش گذاشته شود.

وی بیان کرد: جزیره خارگ در دوران دفاع مقدس به طور میانگین روزی یکبار مورد بمباران دشمن قرار گرفته و باید فداکاری و ایثارگری رزمندگان این استان در نیروی زمینی و نیروی هوایی و نیروی دریایی، ثبت و ضبط شود و همگان در جریان این مجاهدت‌ها قرار گیرند.

استاندار بوشهر ابراز داشت: تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان بوشهر نیز یک کار ماندگار و ارزشمند است و موجب ماندگاری آثار دوران دفاع مقدس می‌شود و همه باید در تدوین این اثر ارزشمند کمک کنند.

گراوند بر لزوم توجه بیشتر به خانواده شهدا و ایثارگران تاکید کرد و گفت: این قشر حق بزرگی بر گردن ما دارند و باید حداکثر توانمان را به کار گیریم تا خدمات لازم و با کیفیت مناسب به این عزیزان ارائه شود.


تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر نیز با تقدیر از نگاه ویژه استاندار بوشهر به ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: استاندار بوشهر به طور مرتب با خانواده شهدا و ایثارگران دیدار و از خانواده شهدا تجلیل می‌کند و در کارهای ارزشی پیشگام است.

سردار غلامعلی کفاش خاطر نشان کرد: تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس امری مهم و لازم است و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در نیمه دوم امسال، همایش بزرگ تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس را برگزار می‌کند.

وی همچنین از تجلیل ویژه از پیشکسوتان شاخص دفاع مقدس استان بوشهر خبر داد و گفت: پیشکسوتان شاخص دفاع مقدس در استان شناسایی و تجلیل می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر از تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان بوشهر خبر داد و افزود: این دانشنامه به منظور معرفی پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و آشنایی نسل امروز با افتخارات دوران حماسه و ایثار است.

وی گفت: این دانشنامه در 50 جلد تدوین می‌شود که تاکنون 15 جلد آماده چاپ است و امیدواریم با کیفیت مطلوبی منتشر شود.

کفاش تصریح کرد: استان بوشهر جزو استان‌های پیشتاز در اعزام رزمندگان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و بیش از 56 هزار رزمنده از استان اعزام شدند که نسبت به جمعیت استان، میانگین بالایی داشته است.

وی بیان کرد: 6 هزار جانباز و بیش از 2 هزار شهید والامقام و 442 آزاده در استان داریم و باید تجلیل شایسته‌ای از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر ابراز داشت: از همه توان و ظرفیت موجود برای ارائه خدمات مطلوب به بازنشستگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس بهره می‌بریم و امیدوارم بتوانیم در انجام وظایف محوله به توفیق لازم برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار