مدارس شبانه روزی به لحاظ تعریفی ، اساس نامه ای ودانش آموز جایگاه مشخصی دارند

فریمان (پانا) - جلسه هم اندیشی و تجربه گردانی مدیران مدارس شبانه روزی متوسطه دوره ی دوم قطب شهید دهقان با حضو رکارشناس مسئول مدارس خاص وزارت و کارشناس مسئول مدارس شبانه روزی و نمونه دولتی و مدیرآموزش و پرورش فریمان سه شنبه 27 آذر در هنرستان دخترانه شهید ندادادی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۹۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
مدارس شبانه روزی به لحاظ تعریفی ، اساس نامه ای ودانش آموز جایگاه مشخصی دارند

رسولی، کارشناس مسئول مدارس خاص وزارت آموزش و پرورش در این نشست ضمن تقدیر وتشکر از میزبانی آموزش و پرورش فریمان و حضور معاونین آموزشی ادارات و مدیران مدارس شبانه روزی قطب شهید دهقان خاطر نشان کرد: وجود مدیران توانمند و مجرب و دانش آموزان نخبه و برتر از پتانسیل های مهم مدارس شبانه روزی می باشد. که در ایام سال تحصیلی، شبانه روزی برای این دانش آموزان برنامه ریزی شده و می شود و این مدارس به لحاظ تعریفی و هم به لحاظ اساس نامه ای و هم به لحاظ دانش آموز در بین مدارس جایگاه خاصی دارند و مدیران در این مدارس بصورت 24 ساعته موظف برای دانش آموزان خدمت می کنند.

وی در ادامه گفت: افزایش پوشش تحصیلی، ارتقاء سطح کیفی آموزشی، استفاده بهینه از اوقات فراغت دانش آموزان، پیشگیری از مهاجرت، استفاده بهینه از نیروی انسانی در مناطق محروم، فراهم کردن امکانات و... را از برنامه ها و شاخص های مهم مدارس شبانه روزی دانست که در وزارت و سظح استان ها به خوبی برنامه ریزی و مدیریت می شود.

کارشناس مسئول مدارس خاص وزارات در ادامه افزود:مستقرشدن پایه دوازدهم در سال جاری در مدارس به خوبی مدیریت وبرنامه ریزی آن بر اساس ساختار مدارس شبانه انجام شد زیرا دستورالعمل ها و آیین نامه های اجرایی این مدارس بر اساس بند یک اهداف نظام وسند نقشه کشوروبند10 تحول در نظام آموزشی وهدف کلان شماره 3 تحول بنیادین موقعیت مدارس شبانه روزی صورت می پذیرید که خود نشان دهنده خاص بودن این مدارس است.

سپس رستمی کارشناس مسئول مدارس نمونه دولتی و شبانه روزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از تمهید مقدمات برگزاری این جلسه قدردانی کرد واز حضور خوب کارشناس مسئول مدارس خاص وزارت بابت تراکم وفشرده بودن برنامه ها در حضور معاونین ومدیران مدارس شبانه روزی قطب دهقان واستان قدردانی کرد.

در آغاز این جلسه احمد برزخی فریمانی، مدیرآموزش وپرورش فریمان ضمن خیرمقدم خدمت معاونین ومدیران مدارس شبانه روزی قطب شهید دهقان و همچنین کارشناس مسئول مدارس خاص وزارت و کارشناس مسئول مدارس شبانه روزی در فریمان در اهمیت این نشست اظهار داشت:برنامه ریزی عدالت آموزشی ،توانمند سازی دانش آموزان مناطق محروم وحاشیه شهرها واولویت بخشی به تربیت نیروی انسانی وتامین منابع از اهداف مهم مدارس شبانه روزی باشد ودر دستور کار مقامات بالاتر قرار گیرد.

مدیرآموزش و پرورش در ادامه بهترین روش تعلیم وتربیت را حضور دانش آموزان اول صبح در مدارس و در پایان نزد خانواده ها عنوان کرد و افزود: با توجه به تشکیل کلاسها زیرنرم از مدارس روستا مرکز ومدارس شبانه روزی استفاده می کنیم که با توجه به تامین سرویس دانش آموزان در آینده مشکلات این مدارس برطرف می شود.

برزخی فریمانی تامین مشاور ومربی بهداشت در مدارس شبانه روزی را در کنار سرپرستان لازم دانست وخاطرنشان کرد در این مدارس دانش آموزان میتوانند به راحتی وبا ارتباط صمیمانه ای که با مربیان برقرار می کنند مشکلات خود را مطرح کنند تا از آسیب های احتمالی در آینده در امان بمانند.

در این نشست هریک از معاونین آموزشی ادارات ومدیران مدارس شبانه روزی نظرات وپیشنهادات خود را در خصوص برنامه ریزی بهتر مدارس شبانه روزی بیان کردندوخواستار توجه جدی مسئولین به مدارس شبانه روزی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار