در بازدید نماینده مجلس از مدارس درمیان مطرح شد:

ضرورت احداث 84 کلاس درس در شهرستان درمیان

درمیان (پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: احداث 84 کلاس درس و توسعه فضای آموزشی و خوابگاهی مدارس پروین اعتصامی، 22 بهمن و هنرستان محمود فقیهی شهر اسدیه ضروری است.

کد مطلب: ۸۷۸۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت احداث 84 کلاس درس در شهرستان درمیان

محمد علی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی صبح امروز در بازدید نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از 3 مدرسه شهر اسدیه اظهار کرد: افزایش جمعیت دانش آموزی شهرستان و مهاجرت مردم از روستاها به نقاط شهری زمینه ساز کمبود فضای آموزشی در شهرها را فراهم کرده است.

وی با بیان این که دانش آموزان در حال حاضر با استفاده از چندین کانکس و یا در محیط های استیجاری ساماندهی شده اند، افزود: دبستان 22 بهمن شهر اسدیه در حال حاضر بیش از 330 دانش آموز دارد و فضای موجود جواب گوی این تعداد دانش آموز نمی باشد لذا احداث یک فضای آموزشی 6 کلاسه در این شهر ضروری است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، به روز نبودن و بعضا مستمعل بودن تجهیزات کارگاهی هنرستان ها را از دیگر چالش های آموزش و پرورش در حوزه انتخابیه حجت الاسلام عبادی دانست و افزود: خوابگاه هنرستان شبانه روزی محمود فقیهی جوابگوی نیاز این آموزشگاه نبوده و باید یک خوابگاه مستقل در این هنرستان احداث شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی از دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی اسدیه به عنوان یکی از مدارس مهم شبانه روزی این شهرستان یاد کرد و ادامه داد: دانش آموزان این دبیرستان و دانش آموزان عزیز روستاهای فیض آباد و محمد آباد طبس مسینا و روستای طاغان اسدیه از کمبود فضای آموزشی رنج می برند.

واقعی تکریم معلم را نیاز ضروری جامعه دانست و افزود: تنگناهای مالی و معیشتی خللی در اراده مستحکم وایمان راسخ فرهنگیان استان در مسیر پرفراز و نشیب و حساس تعلیم و تربیت ایجاد نمی کند.

وی از پرداخت مبلغ 340 هزار تومان برای هر دانش آموز شبانه روزی استان از ابتدای سال جاری خبر داد و عنوان کرد: همچنین در سال جاری مبلغ 272 میلیون تومان بابت سرانه ایاب و ذهاب دانش آموزان استان پرداخت شده که سهم شهرستان درمیان 20 میلیون تومان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار