همایش همیار مشاور در شهرستان بیجاربرگزار شد

بیجار(پانا)-همایش همیار مشاور با حضور مدیر آموزش و پرورش ،معاونت پرورشی ،مشاوران و دانش آموزان در محل سالن امفی تئاتر امیرنظام گروس برگزارشد.

کد مطلب: ۸۷۷۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
همایش همیار مشاور در شهرستان بیجاربرگزار شد

این همایش در دو بخش دختران و پسران و در دو روز متوالی با هدف افزایش حس مسئولیت پذیری و تقویت فرهنگ مشاوره برگزار شد.

در روز پایانی این همایش غلامرضا جعفری مدیر آموزش وپرورش شهرستان بیجار، از بانیان و متولیان برگزاری این همایش به جهت اهتمام جدی در امور مشاوره قدردانی کرد.

وی بااظهار امیدواری نسبت به حل معضل آسیب های اجتماعی، خاطرنشان کرد:با توجه به تعدد دامنه آسیبهای اجتماعی سعی شده است با برگزاری این همایش، همیار مشاور بتواند مشکلات دوستان را به مشاور انتقال دهد.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان بیجار وظیفه ذاتی آموزش و پرورش را تربیت دانش آموزان برای خدمت به جامعه در فرداهای روشن ایران اسلامی دانست و گفت : همیاران بازویی توانمند برای مشاور و پل ارتباطی بین دانش آموزان و مشاوران به شمار می روند.

در ادامه حسن عسکری، مشاور و سخنران همایش نیز محور وظایف و تعریف نقش همیاران را برای دانش اموزان تشریح و بر تاثیرگذاری گروه همسالان در شکل گیری روابط اشاره نمود.

وی رازداری وامانت داری، مقبولیت اجتماعی ،شناسایی وارجاع سریع و به موقع دانش آموزن نیازمند به دریافت مشاوره را از ویژگی های بارزهمیاران مشاور دانست وتاکید کرد:همیاران مشاور باید دوره های ویژه این امر حساس را طی کنند .

در بخش دیگری از این برنامه حجت الاسلام و المسلمین موسوی مسئول دفترستاد امربه معروف و نهی از منکر در جمع دانش اموزان همیار بر نقش دینی آنان تاکید کرد و بیان داشت : کار مشاوره دادن به دانش اموز همان امربه معروف و امر الهی ماست که امروزه در قالب خدمات راهنمایی و مشاوره اقدامات مفیدی را در زمینه های مختلف به مردم ارائه می دهد.

دکتر لطف الهی از مشاوران شهرستان بیجار نیز دیگر سخنران این همایش بود که در قالب نشست دیالکتیگ به بحث و گفت گو با همیاران مشاور پرداخت و انواع آسیب هایی که دانش اموزان مدارس ممکن است محتمل ان شوند را به صورت آموزشی عنوان نمودند.

گفتنی است: اجرای سرودهمیارمشاور ،قرائت دلنوشته وشعر ،اجرای موسیقی ،اجرای نمایش طنز،قرائت سوگندنامه واهدای جوایز به دانش آموزان فعال در این عرصه از دیگر بخش های این همایش بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار