نکوداشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در اصفهان برگزار خواهد شد

اصفهان (پانا) - مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در مصاحبه با خبرنگار پانا در اصفهان اظهار کرد: فعالیت های تربیت معلم به قدمت یک قرن پیشینه در تاریخ آموزش و پرورش و آموزش عالی دارد ونکوداشت یکصدمین سال تأسیس تربیت معلم در سطح ملی و استانی برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۷۷۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
نکوداشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در اصفهان برگزار خواهد شد

شهرام عروف زاد بیان داشت:جایگاه معلم و تربیت معلم در ایران اسلامی جایگاه رفیع و با اهمیت است و همه به این موضوع تاکید دارند که معلمان آینده باید برای پرورش نسل بالنده و پربار تربیت شده و آمادگی لازم را کسب نمایند.

وی گفت: تربیت معلم در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نیز جایگاه و سابقه بسیار پر باری دارد از دانشسرا ها تا دانشگاه فرهنگیان سراسر تجربه ،تربیت و آموزش است و ورق زدن هر برگ از این سوابق گرانمایه باعث دست یافتن به نکات و رویدادهای ارزنده در زمینه تربیت معلم در استان اصفهان می شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه نکوداشت یکصدمین سال تأسیس تربیت معلم در سطح ملی و استانی برگزار می شود،عنوان کرد: این نکوداشت5 دی ماه در استان اصفهان و در مرکز آموز عالی شهید رجایی برگزار خواهد شد.

وی افزود: فعالیت های تربیت معلم گرچه به قدمت یک قرن پیشینه ای در تاریخ آموزش و پرورش و آموزش عالی دارد اما کمتر فرصت تفکر،طرح نظر ،گفتگو و تحقیق و پژوهش پیرامون آن اختصاص یافته است .

عروف زاد اظهار کرد: برگزاری مراسم یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم فرصتی بسیار مناسبی را برای بررسی، تضارب آرا و به اشتراک گذاری تجارب ،فعالیت ها و دیدگاه های صاحبنظران و اساتید تربیت معلم از دانشسرای مقدماتی تا دانشگاه فرهنگیان ایجاد می نماید.

در ادامه وی عنوان کرد: انتظار می رود این مراسم به برنامه ریزان و سیاستگزاران دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرجع پرورش معلمین آینده کشور کمک نماید تا از گذشته و تجارب پیشین خود بیاموزد و با درک واقعیت های اجتماعی و نیاز های تربیتی موجود در جامعه بستری مناسب برای معلمانی با شایستگی مطلوب و در تراز جمهوری اسلامی فراهم آورد.

در پایان وی با اشاره به برنامه های نکوداشت در اصفهان تصریح کرد:برنامه ریزی برای برپایی نکوداشت و جمع آوری اطلاعات و تجارب پیشکسوتان تربیت معلم استان اصفهان مدت زیادی است که توسط مدیریت استانی دانشگاه فرهنگیان به صورت کاملا مدون در حال اجرا است و برای نکوداشت برنامه های متعددی در نظر گرفته شده تا شان و جایگاه والای تربیت معلم را در طول تاریخ نشان دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار