مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری ها :

درجه 11 شهرداری در خراسان جنوبی تغییر می کند

بیرجند(پانا) ـ مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد 11 شهرداری خراسان جنوبی درجه یک هستند گفت: این امکان میسر است که درجه این شهرداری را به عددهای بالاتر افزایش دهیم. 

کد مطلب: ۸۷۵۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
درجه 11 شهرداری در خراسان جنوبی تغییر می کند

مجید عبداللهی دوشنبه شب در گردهمایی شهرداران خراسان جنوبی در بیرجند که با حضور معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور برگزار شد اظهار داشت: هشت طرح مصوب در خراسان جنوبی از محل ایجاد درآمدهای پایدار تامین اعتبار شده که پارکینگ طبقاتی در شهرهای بیرجند و طبس و پروژه کارخانه آسفالت سربیشه از جمله آنها است.


وی تاکید کرد: این امکان میسر است که تمام شهرداری ها پس از تایید مجموعه استانداری یک طرح درآمدزا متناسب با مزیت های نسبی و رقابتی آن شهر احصا و معرفی کنند تا در دستور کار قرار دهیم.


مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با اشاره به وجود یکهزار و 270 شهر در کشور گفت: از این تعداد یکهزار و 170 شهر زیر 100 هزار نفر جمعیت دارند.


وی با اشاره به نگرانی استخدامی و تشکیلاتی شهرداران استان افزود: لایحه اداری استخدامی برای شهرداری ها نوشته و به مجلس ارایه شده که امیدواریم با تصویب آن تمام این مسایل رفع شود.


عبداللهی از تدوین لایحه درآمد پایدار برای شهرداری ها خبر داد و گفت: در این لایحه منابع موضوع قانون مالیات ارزش افزوده به نسبت ۵۰ درصد به‌ عنوان سهم درآمد عمومی کشور و ۵۰ درصد سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تعیین می ‌شود.


وی با بیان اینکه با تصویب لایحه مذکور کار بزرگی در این حوزه انجام می شود افزود: پیش بینی می شود پس از تصویب این لایحه 15 هزار میلیارد تومان به منابع درآمدی شهرداری ها اضافه شود.



مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد 11 شهرداری خراسان جنوبی درجه یک هستند گفت: این امکان میسر است که درجه این شهرداری را به عددهای بالاتر افزایش دهیم.


وی ادامه داد: شهرداری فردوس که سابقه آن به سال 1304 برمی گردد و حتی از شهرداری بیرجند هم بیشتر قدمت دارد می تواند از این امکان استفاده کند.


عبداللهی با بیان اینکه روستاهای واقع در حریم شهرها رشد جمعیت زیادی دارند اظهار داشت: رشد جمعیت شهرها در کشور 1.3 و رشد جمعیت روستاهای واقع در حریم شهرها 3.3 است که زنگ خطر آن را باید ساخت و ساز های غیر مجاز بدانیم.


وی افزود: خطر در روستاهایی که دهیاری مستقر دارند بیشتر است و نظارت سخت تر خواهد بود.


مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، وجود بناهای ارزشمند تاریخی را یک ظرفیت بزرگ در استان خراسان جنوبی دانست و گفت: ارگ بهارستان و از این نوع بناها که در بیرجند زیاد است قابلیت تبدیل به بوم گردی را دارند و یکی از جهت گیری های اساسی شهر بیرجند می تواند همین موضوع باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار