به همت محققان البرزی ؛

تولید نانوسیلیکا از دور ریز‌های محصولات کشاورزی

البرز (پانا) - محققان البرزی در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی کرج موفق به دست یابی روش جدید صنعتی برای تولید نانوسیلیکا از دور ریز‌های محصولات کشاورزی شدند.

کد مطلب: ۸۷۴۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تولید نانوسیلیکا از دور ریز‌های محصولات  کشاورزی

مامنی ،مسئول این پروژه با اشاره به اینکه سیلیس یک ماده مهم صنعتی است که به شکل نانو ذرات سیلیس، یکی از کاربردی ترین مواد شیمیایی به عنوان کاتالیست، پوشش، پایدارکننده و ماده مغذی می باشد، گفت: استخراج نانو ذرات سیلیکا با درجه خلوص بالا از زایدات برنج یک روش مقرون به صرفه برای تولید این محصول از دور ریزهای کشاورزیست چرا که کاه و خصوصا سبوس برنج از جمله مواد خام کشاورزی هستند که دارای مقادیر بسیار بالایی سیلیکا می باشند.

وی افزود: این روش جدید تولید نانوسیلیکا که بر اساس شستشوی دور ریزها در مراحل مختلف صورت می گیرد، علاوه بر صرفه جویی اقتصادی و تولید با ارزش افزوده، حل مشکلات دفع این زایدات به عنوان پسماند و جلوگیری از آلودگی محیط زیست را نیز به همراه دارد.

مسئول این پروژه اضافه کرد: از نانو سیلیکا در زمینه های مختلف پزشکی، دارویی، غذایی و کشاورزی استفاده می شود و در حال حاضر این تیم تحقیقاتی در مرحله پایه ریزی پایلوت نیمه صنعتی قرار دارند و منتظر حمایت های بخش خصوصی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار