مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در اجلاس سالانه زنان و عدالت اجتماعی تاکید کرد:

لزوم افزایش زمینه مشارکت بانوان در فعالیت های مختلف جامعه

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در اجلاس سالانه زنان و عدالت اجتماعی که با حضور برخی از مسئولین و کارشناسان بانوان ادارات آموزش و پرورش استان برگزار شد عنوان کرد: به هر میزان توانمندی بانوان ارتقاء یابد امکان مشارکت آن ها در جامعه گسترش یافته و این موضوع منجر به توسعه عدالت اجتماعی می شود.

کد مطلب: ۸۷۴۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
لزوم افزایش زمینه مشارکت بانوان در فعالیت های مختلف جامعه

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان گفت: عدالت اجتماعی یعنی اینکه ما فرصت های برابری را برای همه اقشار جامعه فراهم کنیم و اگر بخواهیم عدالت اجتماعی در جامعه اتفاق بیفتد در کنار آزادی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باید تبعیض جنسیتی از بین برود تا مشارکت بانوان در حوزه های گوناگون افزایش یابد و این مشارکت حداکثری منجر به عدالت اجتماعی و در نهایت توسعه خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی ایران حضور بانوان در عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی افزایش چشمگیری داشته و در حال حاضر بیش از نیمی از نیروهای آموزش و پرورش را بانوان تشکیل می دهد.

خدابنده در ادامه بیان کرد: برای اینکه بانوان در جامعه حضور فعالی داشته باشند ما به عنوان دستگاه آموزش و پرورش باید در توانمندسازی همکاران خانم و دانش آموزان دختر بکوشیم.

وی تصریح کرد: در کشور ما قوانین و فرهنگ بر مبنای دین مبین اسلام است و با توجه به دستور قرآن باید برای اقامه عدالت در جامعه تلاش کنیم و پیامبر اسلام نیز نمونه بارزی از یک انسان عدالت گستر بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در بحث عدالت اجتماعی ابعادی همچون برابری و مساوات، قانون مندی، اعطای حقوق بین همه اقشار و توازن باید مدنظر قرار گیرد و هرچقدر آگاهی و بینش افراد جامعه در رعایت قانون و احترام به حقوق دیگران افزایش یابد عدالت اجتماعی توسعه می یابد.

وی در پایان گفت: سازوکارهایی مانند وجود نگرش عدالت مندانه در بین کارگزاران و حاکمان به عنوان الگوهای جامعه، افزایش مشارکت پذیری اقشار مردم و ایجاد امنیت پایدار و گسترده از جمله مواردی است که به تحقق عدالت اجتماعی بویژه در بانوان جامعه کمک خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار