لزوم ارائه شناسنامه ایمنی ساختمان مدارس سبزوار

سبزوار (پانا) - همزمان با سراسر کشور مانور زلزله با پیام مدرسه ایمن جامعه تاب اور در سطح مدارس سبزوار برگزار شد .

کد مطلب: ۸۷۴۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم ارائه شناسنامه ایمنی ساختمان مدارس سبزوار

در مراسمی که با حضور ادارات مختلف و نهادهای امدادی در آموزشگاه محمودیه خیامی برگزار شد معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار در سخنانی گفت: قرار گرفتن ایران در کمربند زلزله و موقعیت خاص جغرافیایی آن باعث شده تا شاهد بروز زلزله های کوچک و بزرگی در کشور باشیم.

احمد برادران، با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه خاطر نشان کرد: زلزله اخیر نشان داد احداث ساختمانهای جدید و بر طبق معیارهای مهندسی کمترین خسارات را به دنبال خواهد داشت .

این مسوول برگزاری مانور های زلزله را در سطح مدارس جهت آگاهی بخش و اشنایی انان با مناطق امن یاد آور شد و در عین حال گفت: هرچند در سبزوار قریب به 40 درصد مدارس فرسوده هستند ولی ساختمان های موجود می تواند مکان امنی برای جان پناه درمواقع زلزله باشد .

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز در سخنانی با اشاره به لزوم آموزش های همگانی در زمان وقوع زلزله اظهار داشت : آموزش های صورت گرفته در چند روز اخیر به دانش اموزان همچنین آشنایی انان با ادارات و نهادهای مرتبط با ستاد بحران شهرستان کمترین دست آورد برگزاری اینگونه مانور ها در سطح مدارس محسوب می شود .

حسن محرابی ادامه داد: هرچند در سالهای اخیر زلزله ای با عمق تخریبی زیاد در سبزوار به وقوع نپیوسته است ولی آمامدگی در برابر بحران ها و بلایای طبیعی از جمله زلزله نیازهر شهروند و دانش اموز محسوب می شود .

این مسول خطاب به ادارات عضو ستاد بحران اظهار داشت: ادارات با ارائه شناسنامه ایمنی ساختمان به مدارس می توانند در هرچه ایمن کردن مدارس و جلوگیری از بروز خطرات احتمالی اقدام نمایند .

شایان ذکر است در این مراسم پس از نواخته شدن آژیر زلزله و تماس مدیر اموزشگاه با ستاد بحران سبزوار ادارات امدادی وارد عمل شده و دانش اموزان مصدم حادثه را به مکان امن منتقل کرده و اتش سوزی احتمالی را نیز اطفا حریق کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار