صیدلو: مشی اعتدال تنها مسیر به سوی اعتلاست

تهران (پانا) - با حضور مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش شهرستان‌های استان تهران و اعضای شورای معاونان و همکاران اداری، جلسه فصلی شورای اداری آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران در سالن ولایت این اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۳۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
صیدلو: مشی اعتدال تنها مسیر به سوی اعتلاست

محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با تبریک ایام فرخنده میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق (ع)، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و سالگرد دستور امام خمینی(ره) برای تشکیل نهاد بسیج، گفت: این ابتکار تاریخی امام راحل در زمان معاصر برای تألف قلوب دوستداران انقلاب اسلامی در جهت ایثار و فداکاری در میان اقشار مردم در قالب نهادی به نام بسیج به تاسی از رسول الله (ص) صورت پذیرفت که همانگونه که حضرتش بر اساس همدلی ای که در میان اقشار جامعه آن زمان ایجاد نموده بودند، توانستند همه را همراه خود سازند تا اینکه همه حاضر بودند از دارای های خود حتی جانشان در جهت آرمان هایشان ایثار کنند.

وی از بسیجیانی یاد کرد که امروز آسمانی هستند وگه گاه استخوان های بعضی از آنان به آغوش مادرانشان در می آید و آرام بخش قلب شکسته ایشان هستند و هستی شان را نثار امنیت و آرامش ما کرده اند قطعا ایشان اکنون نظاره گر اعمال ما هستند، افزود: باید در ایام کوتاهی که در جایگاه مسول حضور داریم، همیشه خود را مدیون این حماسه سازان بدانیم و در جهت خدمت خالصانه به مردم نهایت تلاش خود را به کار ببندیم و بدانیم که امروز وظیفه بسیج همان بصیرتی است مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر آن تکیه دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران بصیرت را عامل شناخت مرز بین دوست و دشمن دانست و اظهار داشت: اگر این بصیرت در میان نباشد ممکن است در تشخیص عمل درست دچار مشکل شویم و به جای اینکه در جهت توسعه علم و دانش قدم برداریم در جهت تقویت دشمن فعالیت کرده باشیم.

صیدلو در ادامه از ظرفیت های خاص شهرستانهای استان تهران یاد کرد و از زحمات همه مدیران گذشته تشکر کرد و گفت: اولویت کار من در استان استفاده از نیروی انسانی مودب و ایثارگر و کارآمد است که باید مورد توجه خاص قرار گیرد، پس باید با همدلی و یکپارچه گی در جهت خدمت به مردم تلاش کنیم.

تمام اهتمام بر این است که از همه ظرفیت ها برای کمک به آموزش و پرورش استفاده کنیم

صیدلو با اشاره به اینکه باید بدانیم هزینه امکاناتی که در اختیار ماست بر دوش مردم است، افزود: در انجام خدمت به مردم با هیچکس مجادله و زاویه دیدگاهی نداریم و دست همه کسانی که بتوانند در جهت خدمت شایسته به مردم استان از قابلیت هایشان بهره مند شویم به گرمی می فشاریم و دعوت به همکاری می کنیم.

وی با اشاره به اینکه این استان از لحاظ اقتصادی ضعیف است جلوگیری از تشریفات را در مراودات کاری از جمله موانع خدمت دانست و افزود:مردم نیازمند کار و خدمت بدون حاشیه هستند، پس باید از انجام فعالیت های محدود با افراد خاص اجتناب کنیم و به دنبال همراه کردن افراد متعدد و کارآمد در قالب کار تیمی باشیم.

این مقام مسول اشراف مسولان مناطق را به معضلات منطقه بیشتر از مدیران استانی دانست و گفت: قطعا به دنبال آن هستیم با تفویض اختیار به مناطق در پیشبرد سریعتر اهدافمان دست یابیم.

فاصله بین سطوح درآموزش و پرورش از جمله آفت های نظام آموزشی است

صیدلو نظرات همکاران و معلمان را در نشست های خودمانی راهکار برون رفت از مشکلات دانست و افزود: باید تلاش کنیم نظرات همه همکاران از پایین ترین سطوح آموزش و پرورش به راحتی به گوش مسولان برسد و فضا را به گونه ای ایجاد کنیم که نظر کارشناسی زیر مجموعه ها در تصمیم گیری مدیران موثر باشد، زیرا خروجی فعالیت های ما باید در مدارس حاصل شود، پس تمام باید نبایدهای ما اگر به اجرای مناسب در مدارس منجر شد، می توانیم امیدوار باشیم که عملکرد مناسبی داشته ایم.

وی استفاده از نظرات و ظرفیت های همه خدمتگزاران نظام آموزشی در جهت پیشبرد اهداف را از جمله برنامه های خود دانست و افزود: در عملکردمان باید تلاش کنیم که خدمت به مردم سرلوحه قرار بگیرد زیرا مشی اعتدال تنها مسیر به سوی اعتلاست و باید از انجام کارهای سیاسی و جناحی اجتناب نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار