طرح ایران مهارت در 26 دبیرستان کاشان اجرا می شود

کاشان ( پانا) - معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان از اجرای طرح ایران مهارت در 26 دبیرستان متوسطه اول این شهرستان با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۳۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح ایران مهارت در 26 دبیرستان کاشان اجرا می شود

حمید رضا کوچکی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: برای اجرای طرح، پودمان‌های کتاب کار و فناوری، مبنای مهارت‌آموزی قرارگرفته است اما مهارت‌های دیگر هم امکان اجرایی شدن دارد .

وی افزود: در طرح ایران مهارت 60 ساعت مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه اول در نظر گرفته شده که می‌تواند در یک سال یا طی سه سال تحصیلی طبق معیارهای سازمان فنی و حرفه‌ای توزیع شود.

وی تصریح کرد: چنانچه مدرسه‌ای مهارت‌آموزی را با کیفیت مناسبی انجام دهد و واحد‌های عملی طبق اهداف تعیین شده پیش رود، علاوه بر نمره منظور شده در کارنامه آن‌ها گواهی مهارت به دانش‌آموزان داده می‌شود.

وی در مورد مدارس مجری این طرح اظهار کرد: در اجرای طرح ایران مهارت در 10 مدرسه دولتی و 16 مدرسه غیردولتی شرکت دارند که در ساعت فوق برنامه و پنجشنبه‌ها اجرا می شود.

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش گفت: هدف از اجرای این طرح، ایجاد ارتباط بین آموزش رسمی و غیررسمی، کمک به خلاقیت و کارآفرینی دانش آموزان، ایجاد زمینه کسب شایستگی های پایه فنی مورد نیاز نیروی کار و تقویت فرهنگ کار است.

کوچکی افزود: در اجرای طرح ایران مهارت، 23 موسسه فنی و حرفه ای برای آموزش مهارتهای فناوری اطلاعات، صنایع، ساخت طلا و جواهر، هنرهای تجسمی، صنایع دستی، صنایع نساجی، بهداشت، هتلداری و خدمات تغذیه همکاری می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار