سعادت، نماینده مردم بوشهر: آموزش و پرورش باید اولویت اول برای بودجه باشد

مجلس شورای اسلامی نسبت به آموزش و پرورش کوتاهی یا کم‌توجهی نمی‌کند

تهران (پانا) - نماینده مردم استان بوشهر در مجلس تاکید کرد دولت باید امسال در اولویت‌بندی‌های خود در لایحه بودجه، وزارت آموزش‌وپرورش را در اولویت خود قرار دهد.

کد مطلب: ۸۷۲۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
سعادت، نماینده مردم بوشهر: آموزش و پرورش باید اولویت اول برای بودجه باشد
محمدباقر سعادت در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا گفت: «وضعیت آموزش و پرورش به لحاظ علمی در حوزه انتخابیه بنده (دشتستان) و در سطح استان رضایت‌بخش است، اما در زمینه فضای فیزیکی مانند سایر استان‌ها، مدارس استان بوشهر نیز نیازمند، بازسازی و مقاوم‌سازی هستند که نیاز است به وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کمک شود تا وضعیت فیزیکی مدارس بهبود یابد.»
این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ادامه داد: «خوشبختانه با تلاش مجلس ه‍زینه آب، برق و گاز مدارس رایگان شد و برای بهتر شدن وضعیت آموزش و پرورش و مدارس باید این نوع کارها را در حق این وزارت‌خانه بیشتر انجام داد.»
نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: «مجلس شورای اسلامی همیشه حساسیت خاصی به وزارت آموزش و پرورش داشته است و این به خوبی در فصل بودجه نمایان می‌شود، ندیده‌ام که بحث آموزش و پرورش مطرح باشد و مجلس بی‌تفاوت باشد، مجلس شورای اسلامی نسبت به آموزش و پرورش کوتاهی یا کم‌توجهی نمی‌کند. دولت باید امسال در لایحه بودجه اولویت‌‌بندی‌ها را به خوبی انجام دهد و آموزش و پرورش را که اساس و مبنا و مادر همه نهادها است را بیشتر مورد توجه و در اولویت قرار دهند. آموزش و پرورش باید اولویت اول دولت برای بودجه باشد، اگر دولت این کار را انجام دهد مطمئنا مجلس هم توجه خاص خواهد داشت و کمک‌هایی که باید به این وزارت‌خانه داشته باشد را انجام خواهد داد.»
حذف کنکور خوب است اما باید بستر آن فراهم شود
سعادت به رویکردهای جدید آموزش و پرورش درباره ایجاد شادی و نشاط در مدارس و جلوگیری از دخالت‌های موسسات آزمون در مدارس اشاره کرد و گفت: «حتما باید محیط آموزشی، محیط غم و اندوه نباشد بلکه باید یک فضای بانشاط باشد. مسولان باید تلاش کنند این زمینه را فراهم کنند تا دانش‌آموزان با نشاط و رغبت به مدرسه بیایند نه با اجبار.»
او افزود: «حذف کنکور بسیار خوب است اما بستر آن باید فراهم شود.‌ هر چیزی و برای هر کاری ابتدا باید زمینه‌ها فراهم و سپس اجرا شود. ما در کشورمان قبلا طرح‌هایی را از جمله از ژاپن الگوبرداری کرده‌ایم اما چون زیرساخت و بستر لازم وجود نداشته، موفق نشده است. خوشبختانه برای کنکور هم به مرور اتفاقاتی می‌افتد، ظاهرا برای سال آینده درصد زیادی از پذیرش دانشگاه‌ها خارج از فرایند کنکور خواهد بود.»
نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: «وزارت آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت مادر تمام تشکیلات ما است و همه افراد، نهادها، ارگان‌ها و خانواده‌ها و دستگاه‌های مختلف موظف هستند، همه همکاری‌های موردنیاز را با این وزارت‌خانه داشته باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار