معاون فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی:
17 هزار نفر به ساعت از برنامه ها و رویدادهای جشنواره ملی تولید محتوی دیجیتال دریاچه ارومیه بهره مند می شوند
ارومیه (پانا)- ۱۲۰۰ نفر به ساعت از مجموع شش (6) پیش رویداد جشنواره ملی تولید محتوی دیجیتال دریاچه ارومیه در نقاط مختلف کشور از جمله ارومیه، تبریز، سنندج، بندرعباس و دانشگاه صنعتی شریف تهران،که با حضور و سخنرانی اساتید شاخص کارآفرینی و استارت آپی کشور در سطح کشور برگزار گردید بهره مند شدند.
امین رستم زاده معاون فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در افتتاحیه این رویداد ملی استارت آپی که در سالن اجتماعات مجتمع علمی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد اظهار کرد: برگزاری و بهره مندی این تعداد پیش رویداد گواهی بر جذب تخصصی مخاطبان و فراگیری این رویداد استارت آپی می باشد.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی گفت: برنامه ریزی شده از همه پیش رویدادها و در ادامه از خود رویداد تولید محتوا شده و برای بهره مندی عموم در اختیار آنها قرار گیرد
وی گفت: ۲هزار نفر از تولید محتوای دیجیتالی و بروشورها و اقلام ترویجی دبیرخانه جشنواره بصورت مستقیم و غیر مستقیم بهره مند شدند.
دبیر علمی جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه با اشاره به استقبال گسترده از این رویداد ملی استارت آپی اظهار کرد: بیش از ۲۵۰نفر بصورت گروهی و تیمی در ۲ بخش بزرگسالان و دانش آموزی در بخش اصلی و نهایی این جشنواره ملی ثبت نام قطعی کردند که در مجموع می توان گفت با برگزاری ۵۴ ساعت برای این تعداد طی اختتامیه این ماراتن ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر به ساعت بصورت مستقیم در جریان استارت آپ دریاچه ارومیه با محوریت تولید محتوای دیجیتال قرار خواهند گرفت.
رستم زاده گفت: در مجموع ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از این رویداد ملی و برنامه های جانبی و پیش رویداد های آن تا اختتامیه رویداد بهره مند خواهند شد.
وی گفت : برای برگزاری کیفی علمی و از همه مهمتر عملیاتی تر این رویدادملی از ۱۰ نفر منتور و تسهیلگر ملی و برتر استانی استفاده خواهد ش.
دبیر علمی جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه با اشاره به علمکرد کمیته های مختلف در برگزاری این رویداد ملی گفت: در طول برگزاری این رویداد ۱۳۵۰ نفر به ساعت در کمیته اجرایی و دبیرخانه، ۲۵۰ نفر به ساعت در کمیته رسانه و اطلاع رسانی، و ۳۰۰ نفر به ساعت در کمیته علمی رویداد کار علمی و اجرایی صورت گرفته است.
وی افزود: در راستای اطلاع رسانی این رویداد ملی به دستگاهها و مراکز علمی، دانشگاهها، پارکها و مراکز رشد بیش از ۱۰۰۰ مورد نامه نگاری و مکاتبه صورت گرفته است که در نوع خود کم نظیر می باشد.
این مدرس رسمی کارآفرینی و خلاقیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ایده ها، نوآوری ها و نگرش خلاقانه علمی در ارائه راهکارها و اقدامات موثر بومی با هدف ارایه نسخه کارآفرینانه و حل چالش مدنظر گفت:
رویدادهای استارتاپی به عنوان بستری برای خلق استارت آپ های نسخه ساز چالش ها و مدارهای توسعه به نوعی یک افق نو وبدیع در خلق ایده های نوین تلقی می شوند که فرصتی عالی برای پیاده سازی تفکر ناب و خلاق افراد در جهت تعالی جامعه محقق می نمایند.
وی با اشاره به اینکه نقطه عطف تشکیل استارتاپ های آخر هفته ای، جولای سال ۲۰۰۷ در کلورادوی آمریکا بود که اندرو هاید، یک رویداد را برای ساخت یک استارتاپ در ۵۴ ساعت، ارایه کرد و این سبک سریعا در دنیا و دانشگاههای جهان تکثیر شد گفت: این برنامه جهانی تا بحال بیش از یک هزار بار در بیش از ۴۸۰ شهر دنیا برگزار گردیده و شبکه مویرگی پهناوری از عاشقان کارآفرینی را پدید آورده است.
این استاد کارآفرینی دانشگاه گفت: کارآفرینی یک نوع سبک زندگی پر شور و حرارت و هیجان تمام نشدنی و لذت بخش برای رسیدن به تعالی است که در آن فرد عاشقانه و جهادوارانه قبل از خود برای جامعه خود خلق وارزش آفرینی می کند پس باید برای آن هر چقدر می توان برنامه و سرمایه گذاری علمی و عملی کرد.
وی با اشاره به منافع و برکات کار تیمی خاطرنشان کرد: فرهنگ روحیه کار مشارکت جمعی و تیمی در کشور ضعیف است و این به عوامل مختلفی برمی گردد که تنها با کارگاه آموزشی کار تیمی نمی توان این مانع بزرگ توسعه و اعتلای کشور را از بین برد بلکه باید ضمن فرهنگ سازی بصورت عملی فکر کار تیمی را به اعتقاد کار تیمی تبدیل کرد.
این مدرس رسمی کارآفرینی و خلاقیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رویداد های استارت آپی بهترین بستر برای تجربه و تمرین کار تیمی با مبنای تحقق ایده خلاقانه کارآفرینانه در طی سه روز متوالی شبانه روزی هستند که جهاددانشگاهی آذربایجان غربی بر همین مبنا و اعتقاد کار جهادی برنامه ریزی و طرح ریزی توسعه می نماید و واژه قرآنی جهاد که در خود واژه های خلاقیت تداوم و استمرار و جهد متعهدانه به جامعه و ارزش هایش و انگیزه مندانه و بدون محدودیت و با ریسک بالا اما علمی و تخصصی و حساب شده بر جوهرو قلب مشکلات و نیازها در اوج تنگناها و محدودیت ها تاختن تا از هیچ ها همه چیز ساختن واژه ای است که کمتر در لغتنامه ها می توان از آن چنین تعبیراتی و معانی یافت چنانچه در پژوهشگاه رویان و بسیاری از طرح ها بوضوح این امر را عملیاتی نموده و باید ضمن بهرهمندی از این برکت آن را در کشور تکثیر داد.
رستم زاده با اشاره به اینکه نسل اول راه اندازی استارت تاپ ها در جهان به بلوغ و اشباع رسیده خاطرنشان کرد: نسل دوم استارت آپ ها بر مشکلات و چالش های محلی بصورت تخصصی تر تمرکز می کنند و در واقع یک خلق ارزش و نوآوری بر مبنای محلی در حال شکل گیری است که جهاددانشگاهی آذربایجان غربی حسب مسئولیت اجتماعی علمی و کارآفرینی خود و بر اساس رسالت جهادی حسب این مبنا مدنظر دارد چنین رویدادهایی را طراحی، تدوین و اجرا نماید.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد:این جشنواره در ۶ محور وب سایت و شبکه های اجتماعی، فیلم و مستند کاربردی، بازی های رایانه ای و انیمیشن، نرم افزار های تلفن همراه، نرم افزارهای کاربردی و اینترنت اشیاء در ۲ بخش بزرگسالان و دانش آموزی برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است: این پیش رویداد از سوی معاونت فرهنگی و با همکاری معاونتها و بخش های مختلف و مرکز رشد جهاددانشگاهی آذربایجان غربی ،ستاد احیای دریاچه ارومیه ، استانداری آذربایجان غربی، دانشگاه ارومیه ، سازمان دانش آموزی استان و سازمان تجاری سازی فناوری دانش آموختگان جهاددانشگاهی، شهرداری ارومیه وسازمان محیط زیست استان برگزار می شود.
ارسال دیدگاه