مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: حل مشکلات آموزش و پرورش با جلب مشارکتهای برون سازمانی
مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه رضویه گفت: بخشی از مشکلاتی که امروز آموزش و پرورش با آن درگیر است باید با مشارکت جدی بخشهای برون سازمانی حل شود و اگر به دنبال توسعه کشور در بخش های مختلف هستیم باید به رشد و توسعه تعلیم و تربیت کمک کنیم.
قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان با بیان اینکه امروز اجرای سند تحول بنیادین به عنوان رسالت اصلی آموزش و پرورش مطرح است عنوان کرد: برای تحقق اهدافی که در زمینه تحقق حیات طیبه در دانش آموزان داریم باید در ابتدا به سمت توانمند کردن مدرسه پیش برویم، امروز نیاز داریم مدارس به عنوان کانون اصلی تحولات جامعه دچار دگرگونی و تحول شوند تا بتوانند دانش آموزی در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنند.
وی افزود: مشکلات بودجه ای و کمبود اعتبارات موجب شده در بخش های مختلف با چالش هایی مواجه شویم که آموزش و پرورش هم از این قاعده مستثنی نیست با این حال علی رغم منابع محدودی که در آموزش و پرورش داریم تلاش ما این بوده حتی یک دانش آموز در دورترین نقاط هم از تحصیل بازنماند و خوشحالیم که این اتفاق در منطقه رضویه هم افتاده است.
خدابنده از افتتاح ۱۶۹ پروژه آموزشی و پرورشی در ابتدای سال تحصیلی جاری خبر داد و ادامه داد: در خصوص مدارس شبانه روزی که نقش بسیار مهمی در تحقق عدالت آموزشی دارد در شهریور ماه ۹۷ به ازای هر دانش آموز مبلغی معادل یک میلیون و ۶۰۰ هزار ریال به حساب مدارس واریز شد، ضمن اینکه در دو مرحله کارت اعتباری برای این مدارس اختصاص یافت تا خدمت رسانی به دانش آموزان به شکل بهتری صورت پذیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان تصریح کرد: متاسفانه باید قبول کنیم سرانه دانش آموزی در مدارس به صورت حداقلی پرداخت می شود اما همه ما باید تلاش کنیم با تکیه بر شعار مدرسه زندگی، عدالت آموزشی، نشاط و پویایی که هدف گذاری امسال آموزش و پرورش استان است به تربیت دانش آموزانی اخلاق مدار، دیندار، نقاد ، اجتماعی و مسئولیت پذیر کمک کنیم.
پیش از این ملاکی رییس اداره آموزش و پرورش منطقه رضویه در سخنانی ضمن ارائه گزارش عملکرد از فعالیت های آموزش و پرورش در این منطقه گفت:در حال حاضر ۱۶۵ مدرسه در منطقه رضویه فعال هستند که در این میان ۴۷ مدرسه چند پایه فعال است که این مدارس بین ۱ تا ۱۸ دانش آموز دارند.
وی با بیان اینکه در منطقه رضویه یک هزار و ۱۱۶ معلم به امر تعلیم و تربیت دانش آموزان مشغول هستند افزود: در برخی روستاها فقط یک دانش آموز داریم که برای توجه به تحصیل این عزیزان معلم و فضای آموزشی در نظر گرفته شده که در زمینه تحصیل آن ها مشکلی وجود نداشته باشد.
ملاکی ضمن اشاره به لزوم جلب مشارکت برای حل چالش ها و اولویت بندی مشکلات تصریح کرد: با تحلیل وضعیت موجود منطقه طرح ها و برنامه هایمان را اولویت بندی کردیم و امروز با توجه به این که کمبود سرانه فضای آموزشی و فرسوده بودن برخی از مدارس، تامین سوخت مدارسی که از نعمت گاز بی بهره اند، تامین تجهیزات هنرستان ها و افزایش پوشش تحصیلی را از اصلی ترین دغدغه های این اداره تشخیص داده ایم برای گذر از این مشکلات برنامه ریزی ویژه ای کرده ایم.
رئیس آموزش و پرورش منطقه رضویه در پایان بیان کرد: در حال حاضر بیش از چهار هزار و ۹۰۰ دانش آموز لازم التعلیم داریم و جای خرسندی ست که امسال پوشش ۱۰۰ درصدی دانش آموزان اول ابتدایی در منطقه رضویه محقق شده است.
ارسال دیدگاه