معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی:

سرمایه گذاری اولیه از وقوع انگیزه مجرمانه و انحراف های اجتماعی جلوگیری می کند

تبریز(پانا)- معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی تاکید کرد: با سرمایه گذاری اولیه در بخش فرهنگ و تربیت می توان از وقوع انگیزه مجرمانه و انحراف های اجتماعی جلوگیری کرد.

کد مطلب: ۸۷۱۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه گذاری اولیه از وقوع انگیزه مجرمانه و انحراف های اجتماعی جلوگیری می کند

محبوب علیلو در آئین بزرگداشت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس استان گفت: دادگستری کل استان با نگرش " سرمایه اجتماعی، محور توسعه های مختلف" همواره سعی می کند در راستای صیانت از نیروی انسانی بعنوان یکی از سرمایه های مهم اجتماعی گام بردارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: بر همین اساس در قوه قضاییه بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی تحت عنوان بهداشت قضائی مورد تاکید ویژه قرار گرفته تا قبل از وارد شدن به رفتارهای قهرآمیز از وقوع و شیوع جرم و آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.

وی به همکاری سازمان ها و تشکل های مردم نهاد اشاره کرده و تصریح نمود: در طرح مشارکتی آموزش و پرورش و دادگستری تحت عنوان طرح نماد که به صورت آزمایشی در تبریز و کلیبر در فاز اول اجرا شد جز برترین ها در کشور بوده ایم و برنامه ریزی برای اجرای استانی آن صورت گرفته است.

علیلو در ادامه ابراز داشت: از نظر جرم شناسان بحث پیشگیری از آسیب ها و جرائم در سه بخش اولیه، ثانویه و ثالثیه است و اگر در اولیه سرمایه گذاری داشته باشیم از وقوع انگیزه مجرمانه و انحراف های اجتماعی جلوگیری کرده ایم.

وی پیشگیری اولیه را به عنوان پیشگیری فرهنگی و اجتماعی نام برد و همکاری نهادهای تربیتی و اجتماعی مانند آموزش و پرورش و بهزیستی را برای ادامه مسیر لازم دانست.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در پایان با معرفی سامانه جامع اطلاعاتی مردمی "سجام" از همه افراد جامعه و حتی دانش آموزان عضویت در این سامانه را بعنوان دیدبان پیشگیری و ناظران قوه قضائیه خواستار شد و تصریح کرد: در این سیستم علاوه بر معرفی افراد ناهنجار می توان راه کارهای برخورد با این آسیب ها را بارگذاری کرد تا با دیدگاه عموم مردم از اقشار مختلف بحث پیشگیری از وقوع جرم را پیش برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار