رئیس هیات والیبال استان خراسان جنوبی خبرداد:

استان خراسان جنوبی میزبان المپیاد استعداد‌های برتر کشوری والیبال دختران

بیرجند (پانا) - رئیس هیئت والیبال استان خراسان جنوبی گفت: امسال استان خراسان جنوبی میزبان دو رشته ورزشی والیبال و کشتی فرهنگی در المپیاد استعداد های برتر کشوری است.

کد مطلب: ۸۷۱۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
استان خراسان جنوبی میزبان المپیاد استعداد‌های برتر کشوری والیبال دختران

عبد‌الحسین ملکی رئیس هیات والیبال استان خراسان جنوبی در نشست خبری که باحضورخبرنگاران برگزارشد در رابطه با برگزاری المپیاد استعداد‌های برتر کشوری والیبال دختران گفت: در طرح استعداد یابی که زیر نظر کمیته استعداد یابی فدراسیون والیبال هر ساله صورت میگرفته است، قرار بر این شده است که این المپیاد هم بر اساس این شاخص ها و ملاک های استعداد یابی کمیته استعداد یابی صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: در این طرح، استان خراسان جنوبی میزبان 31 استان است که طبق آماری که در غالب ورزشکاران و مربیان و سرپرستان و همینطور عوامل اجرایی در استان به ما داده شده است، امسال 430 نفر در این المپیاد که به مدت 5 روز در استان برگزارخواهدشد حضور خواهند داشت.

ملکی افزود:پذیرش این افراد از روز 30 آبان خواهد بود و این المپیاد از روز 1 آذر به صورت رسمی آغاز و تا 4 آذر ادامه خواهد داشت.

رئیس هیئت والیبال استان خراسان جنوبی در ادامه اظهار داشت:مدیر کل ورزش و جوانان استان با جلساتی که با دانشگاه آزاد داشته اندقرار براین شده است میزبانی این مسابقات و استقرار تیم های استان ها در این دانشگاه صورت خواهد گرفت .

وی به اسکان میهمانان اشاره کردوگفت : محل اسکان مهمان های ویژه این المپیاد در مجموعه ایثار خواهد بود که امیدواریم به بهترین شکل ممکن صورت گیرد تا رضایت استان ها را در پی داشته باشد.

ملکی در ادامه افزود:10 نفر از مربیان استعداد یاب برتر کشوری از فدراسیون والیبال در مدت برگزاری مسابقات در این المپیاد حضور خواهند داشت و در حین برگزاری این مسابقات با توجه به شاخص های مد نظر کمیته استعداد یابی فدراسیون والیبال ، افراد برتر این مسابقات شناسایی خواهند شد.

رئیس هیئت والیبال استان خراسان جنوبی بیان کرد: در این المپیاد استان تهران دارای دو تیم است که توابع این استان دارای یک تیم مستقل از استان تهران خواهد بود.

وی در ادامه افزود:تا این لحضه حدود 24 استان اعلام آمادگی کردند که با تاکید وزارت ورزش حضور همه استان ها در این المپیاد الزامی است.

ملکی بیان کرد:این مسابقات به دلیل مینی والیبال بودن دارای ابعاد زمین کوچکتر است که ما در یک سالن ورزشی 3 مسابقه در طول یک ساعت به صورت همزمان برگزار خواهیم کرد.

رئیس هیئت والیبال استان خراسان جنوبی در ادامه افزود:افتتاحیه این مسابقات بعد از ظهر روز پنج شنبه 1 آذر ساعت 17 در سالن ورزشی مخابرات صورت خواهد گرفت که محور این افتتاحیه برگزاری رژه تیم های حاظر در این المپیاد سات که امیدواریم میزبان خوبی برای این المپیاد باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت:اختتامیه این مسابقات در روز 4 اذر برگزار خواهد شد که با صحبت های انجام شده به دنبال حضور رئیس فدراسیون والیبال در این اختتامیه هستیم.

ملکی در ادامه بیان کرد:شناسایی ورزشکاران با استعداد استان انجام شده که یک مرحله بر اساس شاخص های مد نظر فدراسیون است که در این مرحله مهارت های انفرادی افراد را شاخصه انتخاب قرار دادیم که در بخش پسران از 10 شهرستان و در بخش دختران از 9 شهرستان های استان در این طرح استعداد یابی حضور یافتند که 16 نفر از استعداد های برتر پسران و 18 نفر از استعداد های برتر دختران شناسایی و انتخاب شدند.

وی در ادامه افزود:میزبانی المپیاد استعداد های برتر کشور در بخش پسران در استان مازندران برگزار خواهد شد که امیدوار به کسب نتایج خوبی از طرف تیم استان در این المپیاد هستیم.

ملکی در بحث داوری این المپیاد افزود:20داور برای بخش داوری این المپیاد حضور دارند که در هر مسابقه 3 داور خواهیم داشت و از این 20 نفر 50 درصد از خود استان خواهند بود.

وی در پایان گفت : امیدواریم این میزبانی ها به بهترین شکل ممکن صورت گیرد و همینطور امیدوار به کسب نتایج خوبی برای تیم دختران والیبال استان در این المپیاد هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار