صبح امروز رقم خورد

دومین روز جشنواره بین المللی فیلم رشد و حضور گرم دانش‌آموزان

تهران (پانا) - بیست و ششم آبان ۹۷ دومین روز کاری جشنواره بین المللی فیلم رشد، حال و هوای متفاوتی را برای سینما فلسطین رقم زد. در حالی‌که دومین سانس نمایش فیلم برای دانش‌آموزان و مدارس ۸:۴۵ اعلام شده است، اولین گروه دانش‌اموزی ساعت ۸:۱۰ وارد ساختمان شدند و سینما شنبه خود را با صدای خنده و شادی دختربچه‌ها آغاز کرد. 

کد مطلب: ۸۷۱۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
دومین روز جشنواره بین المللی فیلم رشد و حضور گرم دانش‌آموزان

به گزارش روابط عمومی چهل و هشتمین جشنواره فیلم‌های آموزشی و تربیتی رشد، براساس برنامه اعلام شده جشنواره رشد در هر سه سالن سینما فلسطین از ساعت ۸:۴۵ تا ۱۰ فیلم‌ّ‌های کوتاه ایرانی و خارجی (در سه بخش پویانمایی، داستانی و مستند) به نمایش درمی‌آیند و روز شنبه به دختران دانش‌اموز در مقاطع مختلف ابتدایی تا دبیرستان اختصاص یافته بود.

دوره چهل و هشتم، آغاز آشنایی دانش‌آموزان از جشنواره خودشان
دانش‌آموز که باشی، احتمالا ترجیح می‌دهی هر برنامه‌ای را جایگزین ساعت‌ّ‌های کلاس و مدرسه کنی، خصوصا اگر برنامه تفریح و سینمایی باشد؛ اما ظاهرا تصور بیشتر دانش‌آموزان ایرانی از سالن سینما به فیلم‌های بلند سینمایی محدود است و شناختی از جشنواره ویژه خودشان ندارند.
این موضوع را می‌توان از سوال تکراری بسیاری از مهمانان روز اول جشنواره نتیجه گرفت که می‌پرسیدند: قراره چه فیلمی ببینیم؟ اسمش چیه؟ چرا فیلم‌ها کوچیک کوچیک هستن؟! (منظورشان فیلم کوتاه بود) و به نظر می‌رسید تماشای فیلم مستند و آموزشی در سینما برایشان جذاب نیست.
با این حال بچه‌‌ها مسیر شادی و تفریح را از هر جایی پیدا می‌کنند و هر چند فیلم‌های طنز و کمدی بین آثار جشنواره تعریف نشده‌اند، صدای خنده، تشویق و سوت از همه سالن‌ها شنیده می‌شد و در فاصله پخش هر دو فیلم دست زدن بخش ثابت استقبال و بدرقه بچه‌ها به حساب می‌آمد.

دبیران راضی‌تر از دانش‌آموزان
براساس گفته‌ بعضی دبیران و مسئولان مدارس امسال اولین باری است که دانش‌اموزان با اعلام و خبررسانی آموزش و پرورش برای تماشای فیلم در جشنواره رشد دعوت شده‌اند و پیش از این فیلم‌هایی که در مدارس به نمایش درآمده‌اند از دو دسته آموزش و کمک‌درسی یا داستانی‌های اکران سینما بوده‌اند.
یکی از اعضای «انجمن اولیا و مربیان» مدرسه «همایون خواجوی» که همراه دانش‌اموزان بوده معتقد است میزان استفاده از فیلم در مدارس به نوع آن‌ها نیز بستگی دارد و مثلا مدارس نمونه دولتی بیش از مدارس دولتی از فیلم -آموزشی و غیراموزشی- استفاده می‌کنند یا دانش‌اموزان آن‌ها برای تماشای فیلم در کنار مباحث درسی تشویق می‌شوند.
بدرخانی دبیر علوم مدرسه «هاجر» در خیابان سهروردی شمالی، یکی از همراهان دانش‌آموزان هفتم و هشتم این مدرسه است که فیلم‌های سانس دوم سالن شماره ۲ را تماشا کردند. به گفته او فیلم‌ها یکی از بهترین وسایل کمک آموزشی برای درس علوم هستند؛ به همین دلیل «انجمن دبیران علوم مدارس تهران» در گروهی که تشکیل داده‌اند فیلم‌‌های مرتبط با درس را به اشتراک می‌گذارند.
بدرخانی می‌گوید: «گاهی اوقات مطلبی را که باید ۲۰-۳۰ دقیقه توضیح بدهم تا همه دانش‌اموزان متوجه شوند؛ با نمایش یک فیلم ۵ دقیقه‌ای به همه یاد می‌دهم» به اعتقاد او فیزیک، علوم و زیست‌شناسی جزو دروسی هستند که از فیلم‌‌های اموزشی کمک‌های زیادی می گیرند.
چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم های علمی- آموزشی و تربیتی رشد از 25 آبان تا 2 آذر در سینما فلسطین در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار