سرپرست فرمانداری شهرستان قرچک:

کتاب‌های دیجیتالی هرگز نمی‌تواند جای کتاب فیزیکی را بگیرد

قرچک (پانا) - سرپرست فرمانداری شهرستان قرچک بیان داشت: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی مردم اجازه خرید کتاب را نمی‌دهد ولی می‌توان با تقویت منابع اطلاعاتی کتابخانه‌ها و دسترسی عموم به آن‌ها این مشکل را برطرف کرد.

کد مطلب: ۸۷۰۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
کتاب‌های دیجیتالی هرگز نمی‌تواند جای کتاب فیزیکی را بگیرد

بهمن خطیبی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قرچک اظهارداشت:حداقل فضای کتابخانه‌ای موجود در شهرستان پاسخگوی نیازهای مطالعاتی شهروندان نبوده و توجه به ساخت و آماده‌سازی فضای کتابخانه‌ای از اولویت‌های انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قرچک است.

وی در ادامه بابیان اینکه هرکجا که یک کتابخانه ساخته‌شده جرم و جنایت کمتر است، افزود: کتاب‌خوانی سبب تلطیف روح و جسم شده و با غنی‌سازی اوقات فراغت دیگر زمانی برای آسیب‌های اجتماعی نمی‌گذارد، هرچند فضای مجازی و استفاده از کتاب‌های دیجیتالی فزونی یافته اما هرگز نمی‌تواند جای کتاب فیزیکی را در میان مردم بگیرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان قرچک بیان داشت: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی مردم اجازه خرید کتاب را نمی‌دهد ولی می‌توان با تقویت منابع اطلاعاتی کتابخانه‌ها و دسترسی عموم به آن‌ها این مشکل را برطرف کرد.

در ادامه این جلسه آمنه بیات رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قرچک با اعلام برنامه‌های فرهنگی هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: بیست و ششمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی جمهوری اسلامی ایران با شعار حال خوش خواندن از ۱۹ آبان آغازشده و تا پایان آبان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ثبت‌نام رایگان از شهروندان، برگزاری جلسات نقد و برسی، برگزاری کلاس آموزشی مهارت‌های زندگی، نشست‌های کتاب‌خوانی، مسابقات کتاب‌خوانی و نقاشی ویژه کودکان و نمایشگاه‌های موضوعی از برنامه‌های هفته کتاب شهرستان قرچک خواهد بود.

شایان ذکر است،چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قرچک جهت برنامه‌ریزی درخصوص هفته کتاب و کتاب‌خوانی به ریاست بهمن خطیبی سرپرست فرمانداری، علی نیکنام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، بهروز مشتاق رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمنه بیات رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی، و سایر اعضا در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

/خبرنگار: سما شاهوار/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار