پیام مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۸۷۰۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی

متن پیام « عسکری نیکزاد» به شرح زیر است:

بسمه تعالی

کتاب مهم ترین و سودمند ترین کشف بشر در حوزه ثبت و نگهداری و انتقال دانش های گوناگون بشری استاست.

اگر کتاب نبود پیکر دانش بشری، تا این مقدار، پرطراوت و بلندآوازه نبود. کتاب معیار مشترک همه خردمندان و دانشمندان است، صفحات باشکوه کتاب ها، در تصاویری سترگ از همه کسانی را در خود به یادگار دارند که اینک در میان ما نیستند؛ اما زبان ذهن، منطق کارآمد و اندیشه های بالنده ی آنان، یادآور جسم و جان گران قدر آنان است، گویی در همسایگی دیروز ما به سر می برند. وقتی شعری از حافظ ،سعدی، مولانا و یا نوشته ای از ابن سینا و دیگر بلندپایگان این سرزمین را از صفحات کتابی می خوانیم؛ گرمای حضورشان، چهره ما را نوازش می دهد.

این معجزه ی کتاب است که بشر به رغم تمام پیشرفت های عصر امروز هنوز نتوانسته، جانشین بهتری از کتاب بیابد، عطر و بوی کتاب با ما پیوندی ازلی دارد و خداوند می دانست که آدمی را گریزی از کتاب نیست؛ از همین رو فرمود:« ن و القلم و ما یسطرون» و یا در جایی دیگر می فرماید: «اقرا بسم ربک الذی خلق».

هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران هر سال عیدانه ی همه کتابخوانان این سرزمین است، فرصتی است تا عطر کتاب جان همه ما را بنوازد. بدون تردید در این معرکه ی جان فزا، دانش آموزان و معلمان در مرکز آن قرار دارند و از جان مایه کتاب می نوشتند.

این هفته را به همه اندیشه ورزان تبریک عرض کرده برای همه آنان توفیقات روز افزون آرزومندم و از مدیران مدارس و معلمان فرهیخته، در امر مطالعه، کتاب، کتابخوانی و نظم بخشی به کتاب های کتابخانه های مدارس بیش از گذشته، اهتمام نمایند.

عسکری نیکزاد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار