مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان تهران:

در مبحث سوادآموزی باید از روال سنتی خارج شده و به فرایند سیستمی نزدیک شویم

تهران (پانا) - نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان تهران در سال 97 با حضور استاندار تهران در سالن جلسات استانداری تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۰۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
در مبحث سوادآموزی باید از روال سنتی خارج شده و به فرایند سیستمی نزدیک شویم

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به اینکه عدم شناسایی بی سوادان در سطح کشور یکی از معضلات اصلی سازمان نهضت سوادآموزی است ، اظهار داشت : آموزش و پرورش به تنهایی و بدون کمک ارگانهای دیگر قادر به شناسایی افراد بی سواد در سطح جامعه نیست و در این حوزه باید کار جدی تری صورت پذیرد .

وی با تاکید بر تقویت مراکز یادگیری محلی در سطح کشور، همکاری ویژه فرمانداران ، بخشداران ، شهرداران و دهیاران را در شهرستان های و روستاها خواستار شد و افزود: در بحث سوادآموزی به هیچ وجه شناسنامه را نباید مورد ملاک قرار دهیم و در هر صورتی شرایط تحصیل برای دانش آموزان بی هویت را نیز فراهم آوریم چرا که در نظام جمهوری اسلامی هیچ کس نباید از حق خواندن و نوشتن محروم شود.

فولادوند با تاکید بر اینکه سوادآموزی باید از روال سنتی خارج شده و به فرایند سیستمی نزدیک شود ، تصریح کرد: اگر کار سیستماتیک شود دیگر کمتر از مسیر خارج شده و هم در شناسایی افراد بی سواد جامعه و هم در تحت پوشش قرار دادن آنها به موفقیت های بهتری می توانیم دست یابیم .

این مقام مسئول بالا بردن سطح فرهنگ عمومی در جامعه را یکی از راههای اصلی ریشه کنی بی سوادی دانست و خاطرنشان کرد: البته در بحث فرهنگ سازی همه ارگانها به ویژه صدا و سیما باید کمک کنند و در قالب برنامه های جذاب و از زبان هنر بهتر می توان مردم را تشویق و در آنان ایجاد انگیزه کرد.

گفتنی است در این نشست ، که با حضور استاندار تهران ، معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار گردید، سعید شهریاری معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران به ارائه گزارش فعالیت های یک ساله معاونت سوادآموزی استان تهران پرداخت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار