نواختن زنگ مبارزه با آسیبهای اجتماعی در سلماس

ارومیه(پانا)-به مناسبت شروع هفته مبارزه با آسیب های اجتماعی زنگ آسیب های اجتماهی بصورت نمادین در مدرسه هیئت امنایی ام کلثوم با حضور معاون پرورشی و تربیت بدنی نواخته شد .

کد مطلب: ۸۷۰۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
نواختن زنگ مبارزه با آسیبهای اجتماعی در سلماس

تورج سلاطین تمر معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش سلماس گفت : مراسم هفته مبارزه با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی در دبیرستان دخترانه هیئت امنایی ام کلثوم باهدف گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی برگزار شد .


" سلاطین تمر " افزود : از 22 تا 29 آبان ماه هفته مبارزه با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی است که به همین مناسبت برنامه هایی در مدارس شهرستان سلماس برای آشنایی دانش آموزان با این آسیب ها برگزار می شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش سلماس تصریح نمود : با برگزاری کلاس های مختلف در مدارس شهرستان از 22 تا 29 آبان ماه و هم چنین در طول سال تحصیلی ، مهارت اموزی و آگاهی سازی دانش اموزان نسبت به آسیب های اجتماعی افزایش داده و شاهد جامعه پویا و سالم باشیم.


" قاسم طالبی " کارشناس مشاوره شهرستان سلماس نیز در این مراسم گفت : آموزش های خود مراقبتی وارتقای سطح مهارتهای زندگی به دانش آموزان،ارائه مشاوره به والدین،توزیع محصولات فرهنگی، شناسایی و رفع عوامل مخاطره آمیز، تشکیل کانون همیاران پیشگیری و تجلیل از همیاران پیشگیری از برنامه های این هفته است.


کارشناس مشاوره با اشاره به مشکلات و آسیب های شبکه های اجتماعی افزود:کمبود محبت دانش آموزان و عدم ارتباط خوب آنها با والدین از مهمترین دلایلی است که دانش آموزان را به دام می اندازد.

وی افزود : دانش آموزان باید در مدارس مهارتهای زندگی و مهارتهای اجتماعی را با توجه به شرایط سنی، پایه تحصیلی فرا گیرند و آن را در امور روزمره زندگی به کار گیرند.

" طالبی " بیان کرد : با توجه به آسیبهای اجتماعی که در اجتماع و محیط پیرامون وجود دارد لازم و ضروری است که یک سری مهارتهای در کلاس های درس به دانش آموزان توسط مشاوران و اساتید نخبه ، روانشناسان و حتی مربیان بهداشت تدریس شوند.

وی در ادامه گفت : تحقیقات نشان می دهد، آمار بالایی از جوانان و نوجوانان به دلیل عدم توان نه گفتن دچار لغزش شده اند که با آموزش به دانش آموزان و مهارت آموزی به ویژه آموزش مهارت نه گفتن ، در مقابله با اعتیاد به مواد مخدر موفق خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار