سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزشوپرورش خبر داد:
در سه سال ۶۰ساعت آموزش مهارتی به دانشآموزان متوسطه ارائه میشود
عمادی: کانونها میتوانند در طرح ایران مهارت نقش ویژهای ایفا کنند
تهران (پانا) - سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزشوپرورش در سومین جشنواره دستاوردهای کانونهای فرهنگی تربیتی سراسر کشور بر نقش ویژه کانونها در طرح ایران مهارت تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش پرورش، عبدالرسول عمادی در بازدید از سومین جشنواره دستاوردهای کانونهای فرهنگی تربیتی سراسر کشور، گفت: «مهارتآموزی کلیدواژه سیاستهای نظام آموزشی است و در سخنان مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین است و تأکید بر مهارتآموزی بسیار دیده میشود.»
او افزود: «کانونها محور آموزشهای مهارتی هستند بنابراین بر روی ظرفیت کانونها بسیار حساب کردهایم و امیدوارم بتوانیم نهایت استفاده از این ظرفیت ارزشمند را داشته باشیم.»
سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزشوپرورش به طرح ایران مهارت اشاره کرد و گفت: «در طرح ایران مهارت که طبق آن در سال اول متوسطه ۶۰ساعت مهارت به دانشآموزان آموزش داده میشود کانونها میتواند نقش ویژهای را ایفا کنند.»
عمادی یکی از مشکلات نظام مدیریتی را تمرکز بر مشکلات بهجای تمرکز بر اهداف دانست و گفت: «در سازمانها اگر مدیر متوجه نباشد چه حوزه عملکردی دارد پیشرفتی در کار نیست و سازمان موفقی نخواهیم داشت، چراکه مشکلات همیشه هست ولی تمرکز بر اهداف میتواند مسیر درست حرکت را به ما نشان دهد.»
او به طرح تعالی مدیریت مدارس اشاره کرد و افزود: «دریافت گواهینامه اهتمام ملی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران بیانگر فعالیت مطلوب آموزش و پرورش در این طرح است. برنامه تعالی مدیریت مدرسه برای اولین بار در بخش خدمات آموزشی جایزه آموزش ملی را دریافت کرده است.»
سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش به آموزش مهارتی ۶۰ ساعته دانشآموزان در طول ۳ سال متوسطه در طرح ایران مهارت اشاره کرد و گفت: «طرح ایران مهارت براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرایی شده است تا دانشآموزان از رشتههای نظری به رشتههای مهارتی گرایش پیدا کنند.»
عمادی به مدارس شبانهروزی هم اشاره کرد و گفت: «مدارس شبانهروزی از جمله مدارس مشترک جهانی است که شاخص عمده این مدارس، پرورش استعدادهای بالقوه دانشآموزان است.»
او بر تقویت گروههای آموزشی برای ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس تاکید کرد و گفت: «معلمان باید از تکنولوژی آموزشی به صورت بهینه در آموزش دانشآموزان استفاده کنند.»
سرپرست معاونت آموزش متوسطه ادامه داد: «استفاده از تکنولوژی آموزشی باید به باور معلم تبدیل شود، معلم با استفاده از دانش و علم خود و با به کاربردن ابزار مکمل آموزشی راه آموزش را برای دانشآموزان هموار و فهم درس را برای آنان آسان میکند.»
ارسال دیدگاه