همایش ملی "عبدالرزاق کاشانی، عزالدین محمود کاشانی" در آبان ماه برگزار نمی شود

کاشان (پانا) - مدیر مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان گفت: همایش ملی "عبدالرزاق کاشانی، عزالدین محمود کاشانی و عبدالصمد نطنزی" با وجود آمادگی کامل برای برگزاری آن در روزهای 23 و 24 آبان ماه ، در این تاریخ به دستور نهادهای خارج از دانشگاه برگزار نخواهد شد.

کد مطلب: ۸۶۹۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
همایش ملی "عبدالرزاق کاشانی، عزالدین محمود کاشانی" در آبان ماه برگزار نمی شود

به گزارش پانا کاشان محمد مشهدی نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: همه اقدام های لازم برای برگزاری این همایش از جمله دعوت از شخصیت های برجسته علمی کشور مرتبط با عنوان همایش، داوری مقالات، انتخاب دعوت کنندگان برای ارائه مقاله خود و ارسال دعوت نامه برای مدعوین انجام شده بود.

وی با عذرخواهی از تمام علاقمندان شرکت در این همایش افزود: لغو این همایش ملی در تاریخ اعلام شده خارج از اختیارات دانشگاه کاشان به عنوان یک نهاد علمی و آموزشی مستقل بود و دستور عدم برگزاری آن توسط نهادهای خارج از دانشگاه صادر شده است.

وی تصریح کرد: علت لغو این همایش ملی، برخی سوتفاهم های نهادهای مسوول خارج از دانشگاه است که با وجود پیگیری های زیاد برای برگزاری همایش در تاریخ مقرر رفع موانع موجود نیاز به زمان بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: رایزنی های لازم برای برگزاری این همایش همچنان ادامه دارد و در مکاتباتی با مسوولان شهر از جمله نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان،نماینده کاشان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار کاشان توضیحهای کاملی درباره موضوع و اهمیت برگزاری آن داده شده است.

مدیر مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان گفت: این مرکز در راستای مأموریت‌های خود برای معرفی مشاهیر منطقه کاشان همایش هایی را برگزار می کند تا ضمن معرفی به مردم، بدون هیچگونه موضع جانبدارانه اندیشه‌های اندیشمندان مورد بررسی و نقد علمی قرار گیرد.

مشهدی نوش آبادی گفت:عبدالرزاق کاشانی در بیان اندیشه های شیعه شهرت دارد و مورد توجه سید حیدر آملی اولین عارف مذهب تشیع در قرن هشتم هجری و شیخ بهایی در دوره صفوی قرار گرفته است و امام خمینی (ره) و آیت الله جوادی آملی اندیشه های وی را به زبان و بیان ستوده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار