به همت موسسه خیری مهر گیتی صورت پذیرفت؛
برگزاری کارگاه آموزشی ارزشیابی کیفی - توصیفی در زاهدان
زاهدان (پانا) - کارگاه دو روزه ارزشیابی کیفی - توصیفی باحضور معاونین آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان ،مدیران مدارس نواحی یک و دو زاهدان در محل سالن اجتماعات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوان برگزار شد.
علیرضا نخعی ازجمله اهداف برگزاری کارگاه ارزشیابی کیفی - توصیفی را شناسایی و پرورش استعدادها، خلاقیت و ارتقای یادگیری دانش آموزان در کلاس درس بیان کرد.
نخعی افزود: معلم در جریان این ارزشیابی می کوشد تا موقعیت های یادگیری را با کاهش اضطراب برای دانش آموزان مناسب نماید.
وی خاطرنشان کرد: استقرار نظام پویا از جمله ویژگی های تعلیم وتربیت است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان، ایجاد فضای محبت، همدلی و مشارکت بین دانشآموزان، معلمان و والدین را در شناسایی مشکلات یادگیری آنها ضروری دانست.
نخعی تصریح کرد: ارزشیابی توصیفی مانند ارزشیابی کمی نیست که در شرایط مخصوص به صورت عددی دانش آموزان را مورد مقایسه قرار دهد بلکه بصورت آموزش مستمر در کلاس درس و فعالیت دانش آموزان در خارج از کلاس و با مقیاس سنجش و اندازه گیری کیفی انجام می شود و شرایط را برای ایجاد خلاقیت و رشد انسانیت و شناخت بیشتر همدیگر مهیا می کند.
گفتنی است: شرکت کنندگان در این کارگاه دو روزه بااولین نرم افزارهوشمند ارزشیابی کیفی-توصیفی(نابو)آشنا شدند.
ارسال دیدگاه