باحضور مدیران کل آموزش و پرورش و بهزیستی استان برگزار شد :

جلسه کارگروه مناسب سازی فضاها جهت استفاده معلولین

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه کارگروه مناسب سازی فضاها جهت استفاده معلولین گفت: دولت وظیفه دارد برای همه افراد جامعه از جمله معلولین به صورت برابر امکاناتی را فراهم کند و آموزش و پرورش نیز خود را از این قاعده خارج نمی داند.

کد مطلب: ۸۶۹۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
جلسه کارگروه مناسب سازی فضاها جهت استفاده معلولین

قاسمعلی خدابنده در این جلسه اظهار داشت : انتظارات در حوزه های مختلف و برای رسیدن به هدف های گوناگون از آموزش و پرورش بسیار زیاد است اما برای تحقق این اهداف، دستگاه های مرتبط باید همراهی بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشند.

وی افزود : باتوجه به کمبود اعتباراتی که وجود دارد بسیاری از اقداماتی که خود ما هم علاقه مند به اجرای آن در ادارات آموزش و پرورش و مدارس هستیم با مشکل مواجه شده است.

خدابنده با بیان این که دو درصد جمعیت کشور معلول هستند و دولت وظیفه دارد برای همه افراد جامعه از جمله معلولین به صورت برابر امکاناتی را فراهم کند و آموزش و پرورش نیز خود را از این قاعده خارج نمی داند افزود : سالانه به جمعیت معلولان کشور اضافه می شود و باید برنامه ریزی دقیقی برای خدمت رسانی به این افراد داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از این جلسه گفت : در آموزش و پرورش، جذب نیرو از بین معلولین از میانگین سه درصد که قانون مصوب کرده بیشتر بوده است اما در بعد فرهنگ سازی، آگاه سازی و پیشگیری از افزایش تعداد معلولان یکی از موارد جدی ست که در مدارس دنبال می کنیم.

پوریوسف مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی نیز در این جلسه بااشاره به این که تصمیم گرفته شده موضوعات مرتبط با مناسب سازی فضاها در هر سازمان با حضور مدیران ارشد آن اداره کل بررسی شود اظهار داشت: به دنبال این هستیم که حداقل امکانات در خدمت رسانی به افراد دارای معلولیت را در ادارات فراهم کنیم.

وی تاکید کرد : آموزش و پرورش در زمره دستگاه هایی ست که در فرهنگ سازی تکریم معلولان و خدمت رسانی مطلوب به آن ها نقش بسیارمهمی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار