مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به اجرای برنامه تعالی تاکید کرد

خرم آباد ( پانا ) - مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت:برنامه تعالی یک برنامه وزارتی است و لازم است همانگونه که یک کتاب درسی در مدارس اجرا می‌شود برنامه تعالی هم در آموزش و پرورش اجرا شود.

کد مطلب: ۸۶۹۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به اجرای برنامه تعالی تاکید کرد

رضا زینی وند مقدم در جلسه توجیهی و تشریحی برنامه تعالی تصریح کرد: این برنامه بایستی برای مدیران قابل لمس و درک باشد زیرا کسی که آن را عملیاتی می‌کند مدیر و عوامل اجرایی مدرسه است .
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اولین گام را تغییر در نگرش و تفکر و باور مدیران نسبت به برنامه تعالی دانست و گفت : لازم است این برنامه ضمن ارزشیابی، بومی سازی شده و مشخص شود با توجه به شرایط و امکانات موجود در استان لرستان چقدر قابلت اجرایی دارد و قابل درک و فهم باشد و پس از این مراحل مدیران را با در نظر گرفتن مشوق های لازم به اجرای این برنامه الزام کنیم .
زینی وند مقدم تگفت: کسی که این مسیر را خوب رفته لازم است تشویق شود و مدیری که نمی تواند تغییر ایجاد کند با تعیین مهلت و تذکر تغییر لازم اعمال شود .
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: در بحث ارزیابی به حوزه ستادی و نواحی اکتفا نشده و از ظرفیت سرگروههای آموزشی و بازرسان ویژه به مدارس استفاده خواهد شد که کار ارزیابی و بازرسی را افراد خبره انجام میدهند .
وی به تبادل تجربه و الگو پذیری از مدارس موفق بعنوان موضوعی مهم و بدیهی اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود که برنامه های اجرایی و عملیاتی در سند تحول بنیادین مورد توجه قرار گیرد و فاصله بین آرمان‌ها و اهداف سند را با واقعیت ها کم کنیم .
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان برگزاری کلاس های ضمن خدمت و برگزاری نمایشگاه و جشنواره هایی در این زمینه را موثر خواند و گفت لازم است با حذف نگاه بخشی و گسترش نگاه کلی و سیستمی که ما را به افق روشن نزدیک‌تر می‌سازد در این زمینه موفق تر عمل کنیم .
در ابتدای این جلسه نصرالله بازگیران سرپرست معاونت آموزش متوسطه گزارشی فعالیت های انجام شده و موفقیت های کسب شده را در برنامه تعالی عنوان کرد .

در ادامه دریکوند رئیس اداره متوسطه دوره اول آموزش و پرورش لرستان به تشریح برنامه تعالی و اهداف آن پرداخت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار