پدافند غیر عامل یک جریان مستمر است که باید به بدرستی به آن پرداخته شود

کلات(پانا) - با حضور مدیر آموزش و پرورش ، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، فرمانده بسیج دانش آموزی و جمعی از پرسنل اداری آموزش و پرورش کلات جلسه پدافند غیر عامل برگزار شد .

کد مطلب: ۸۶۷۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
پدافند غیر عامل یک جریان مستمر است که باید به بدرستی به آن پرداخته شود

داریوش پایسته مدیر آموزش و پرورش شهرستان در این جلسه گفت:باید قبل از هر گونه اتفاقی آموزش های لازم به شهروندان داده شود چرا که پدافند غیر عامل یک نوع اتفاق دست ساخته ای است که باید اذهان مردم (که بسیارحائز اهمیت است) برای جلوگیری از آسیب‌های این نوع وقایع آماده شود .

پدافند غیر عامل بهترین نوع دفاع همه جانبه در برابر تهدیدات دشمنان نظام است

وی گفت: دفاع بر دو نوع است: دفاع" مشروع" و "هویتی" است.

در دفاع مشروع، حفاظت از مرزهای کشور در برابر هجوم دشمنان که یک کار قانونی است بر عهده نیروی های نظامیست ولی دفاع هویتی، که یک نمونه بارز از دفاع است ،آماده کردن ذهنها در برابر حملاتی است که به صورت ناگهانی قرار است اتفاق بیافتد .

وی "کار"و "مطلع " اصلی آموزش و پرورش در بحث پدافند غیر عامل را آموزش کار کردهای فرهنگی و آماده ساختن ذهن دانش آموزان برای آمادگی همه جانبه در برابر تسلط دیگران دانست و بیان کرد: دفاع از سرزمین برای ما یک اصل است .

وقتی بحث دفاع پیش می آید دو مقوله "صلح " و "جنگ " مطرح می شود هم سویی تفکرات بین الاذهانی، در کنار هم بودن و نزدیک بودن نگرشها می تواند از ایجاد جنگ جلوگیری کند و دور بودن تفکرات و نوع نگرشها می تواند ایجاد یک جنگ را رقم بزند.

داریوش پایسته اظهار کرد :در کشور ما هیچ کسی با دمکراسی ، مشورت و آزادی بیان مشکلی ندارد. ولی باید مواظب این بود که اگر مسیر و خط عوض شود فرهنگها نیز عوض می شود.

مدیر آموزش و پرورش کلات پدافند غیر عامل را به سه گونه "تبلیغی "،"هشداری "و" اقدامی "تعریف کرد و گفت: در شکل تبلیغی آن با نشان دادن امکانات و قدرت حاکمیت می توانیم در دل کسانی که احساس یاس و نا امیدی می کنند ،احساس اطمینان از قدرت و امنیت کشور ایجاد کرد.

برای داشتن روحیه استقامت، باید همبستگی را پر رنگتر کنیم .

در شکل هشداری پدافند غیر عامل(نیز سه مقوله مهم "فیزیکی"،"جریانی "و نرم افزاری) مطرح است .که باید هشدار های مختلف را به صورت ابزاری نشان داده و شاخص هایی را مطرح کرد که به ایجاد خودکنترلی فرد کمک کند.که اگر زمانی اتفاقی بیافتد قدرت تصمیم گیری صحیح، باعث عکس العمل مناسب وی شود.

در شکل اقدامی پدافند غیر عامل (بحث "آینده نگری "مطرح می شود که بسیار حائز اهمیت است ).باید ضعف ها را شناسایی کرد و به تقویت آنها پرداخت تا برای اتفاقات احتمالی آمادگی کامل را داشته باشیم .

وی اظهار کرد:ما می توانی با آموزش های لازم و برگزاری جلسات منظم پدافند غیر عامل را در آموزش و پرورش به درستی بیاموزیم و قطعا اگر این آموزشها درست باشد دانش آموز هویت خود را به درستی پیدا می کند و در برابر سرزمین و ارزش های خود احساس مسئولیت خواهد نمود .

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات در پایان جلسه همه ی مردم شریف شهرستان را به حضور با شکوه در راهپیمایی #13آبان دعوت نمود و گفت:ما ملتی هستیم که از درون سختی ها، همیشه راه خود را به درستی پیدا کرده ایم و در برابر زیاده خواهی های استکبار و دشمنان نظام سر خم نکرده و قدرت و اقتدار خود را به رخ آنان کشیده ایم .چرا که ما میهن پرستان با هیچ کسی سر جنگ نداشته ولی در برابر ارزشهایمان ایستاده ایم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار