مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه شورای آموزش و پرورش قطب شهید شوشتری :
200 هزار دانش آموز استان در طرح حفظ جز سی ام قرآن کریم شرکت می کنند
مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه شورای آموزش و پرورش قطب شهید شوشتری که در دبیرستان خیام نیشابور برگزار شد گفت: آموزش و پرورش نقش بسیارمهمی در فرآیندهای اجتماعی،سیاسی و فرهنگی جامعه دارد و اگر به دنبال رشد و توسعه همه جانبه کشور هستیم باید در ابتدا مدرسه و تعلیم و تربیت را دریابیم.
خدابنده اظهار داشت : همه ما به دنبال این هستیم که آموزش و پرورش را در بالاترین سطح ببینیم اما برای رسیدن به این هدف تمام بخش ها باید به دولت کمک کنند ، امروز ایجاد عدالت آموزشی و پوشش تمام دانش آموزان لازم التعلیم در استان از مهمترین اهداف ما در سال تحصیلی ست اما در کنار این آموزش مهارت های زندگی و تقویت قدرت نقدپذیری به دانش آموزان را در دستور کار داریم.
خدابنده با بیان این که آموزش مهارت های شغلی به دانش آموزان در ۱۰ درصد مدارس عادی و تمامی مدارس خاص استان امسال درقالب طرح "ایران مهارت" اجرایی می شود و در قالب آن دانش آموزان این مدارس می توانند از بین ۳۰۰ مهارت معرفی شده در یک رشته بین ۱۲ تا ۶۰ ساعت آموزش ببینند گفت : توسعه و تعمیق فرهنگ نماز در بین دانش آموزان یکی از مهمترین برنامه هایی ست که پیگیری می شود و بر همین اساس در حال حاضر در اکثر مدارسی که شرایط برپایی نماز جماعت را دارند این فریضه الهی برپا می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین از اجرای طرح حفظ جز سی ام قرآن کریم به عنوان یک اولویت در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و تاکید کرد: در استان خراسان رضوی بیش از ۲۰۰ هزار دانش آموز در این طرح مشارکت خواهند کرد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت : چالش مربوط به نیروی انسانی در طی سالیان گذشته و در شرایط فعلی وجود داشته است، امسال با توجه به استقرار پایه دوازدهم در مدارس شرایط بسیار سختی داشتیم اما تلاش کردیم در فضایی آرام و بدون تنش موضوع را با همکاری مدیران ارشد استان مدیریت کنیم که خوشبختانه این اتفاق به خوبی صورت پذیرفت و سالی آرام را آغاز کردیم.
خدابنده افزود :شعار امسال آموزش و پرورش خراسان رضوی را " مدرسه زندگی، نشاط و پویایی و عدالت آموزشی" تعیین کردیم چرا که باور داریم امروز دانش آموزان ما در مدرسه باید زندگی کردن سالم، شادابی و نشاط، عشق ورزیدن و پویایی و کنجکاوی را بیاموزند.
وی در پایان خاطرنشان ساخت : مدارس ما باید به اصالت واقعی خود بازگردند و با تفویض اختیاری که به مدیران مدارس انجام شده تلاش خواهیم کرد مدرسه را مجددا به کانون تصمیم گیری و برنامه ریزی فعالیت های تعلیم و تربیت تبدیل کنیم.
ارسال دیدگاه