کانون‌های فرهنگی تربیتی مرکز تقویت و پرورش خلاقیت دانش آموزان است

خرم آباد ( پانا ) - سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان ، کانون‌های فرهنگی تربیتی را مرکز تقویت و پرورش خلاقیت دانش آموزان دانست.

کد مطلب: ۸۶۶۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌های فرهنگی تربیتی مرکز تقویت و پرورش خلاقیت دانش آموزان است

اسد الله عباس زاده در نشست شورای هماهنگی و برنامه ریزی کانون‌های فرهنگی تربیتی استان لرستان افزود: باید تلاش شود در هر حوزه،کانون‌ها فعالیت‌های چشمگیری داشته باشند زیرا متعلق به آموزش و پرورش و دانش‌آموزان هستند.
وی افزود: برنامه های کانون ها منجر به تعمیق ویادگیری دانش آموزان می شودکانون های فرهنگی - تربیتی برای دانش آموزانی است که تلاش دارند از طریق فعالیت های گروهی و اجرای برنامه های کاربردی، پویا و روزآمد برای تحقق اهداف آموزش و پرورش در دوره های مختلف تحصیلی به وی‍‍‍‍‍ژه با استفاده از فرصت مناسب اوقات فراغت دانش آموزان، در محیطی سالم و امن گام بردارند.
سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش پرورش لرستان بر تداوم این نشست‌ها تاکید کرد و گفت: باید برای تقویت کانون‌های فرهنگی و تربیتی جلسات به صورت هر سه ماه یکبار برگزار شود تا از نقطه نظرات مدیران کانون ها استفاده شود.
وی به اهمیت فعالیت کانون‌ها اشاره کرد و ادامه داد:بازنگری در فعالیت‌ کانون‌ها مثمرثمر است باید در مزیت‌های کانون‌هایمان سرمایه گذاری کنیم.
عباس زاده گفت: فعالیت کانون ها در زمینه های مذهبی اعتقادی فرهنگی وهنری ورزشی_ اجتماعی_ علمی و مهارتی دانش آموزان را توانمند می کنند.
وی بر ایجاد باور برای مدیران کانون‌های فرهنگی تربیتی تاکید کرد و گفت: باید به دانش‌آموزان احساس مسئولیت داشته باشیم تا کانون‌ها در مسیر احیای خود گام بردارند.
عباس زاده پیشنهاد داد هر دانش‌آموز ابتدایی یک روز در طول سال از کانون‌های فرهنگی تربیتی بازدید کند.
سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان درباره فعالیت‌های مهارتی توصیه کرد که با هماهنگی دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش، به دانش‌آموزان آموزش‌های مهارتی داده و به آنان به عنوان کارآفرین گواهینامه‌های مهارتی ارایه شود.
وی گفت: باید زمینه کانون‌ها را طوری فراهم کنیم تا در برنامه عملی مدرسه نقش دانش‌آموز پررنگ شود.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر ضرورت مهارت‌آموزی برای دانش آموزان، افزود: می‌بایست بستری را به وجود آوریم تا با تلفیق استعدادهای دانش آموزان با مهارت، زمینه تربیت نسلی مولد برای کشور فراهم شده و نسل آینده‌ساز از سربار بودن به تولید محوری تغییر رویه داده و در پایان تحصیل هر کدام از دانش آموزان حداقل در یک رشته شغلی، دارای مهارت و تخصص کافی باشند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با مکان‌یابی مناسب، از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای اجرای طرح خود اتکایی در کلیه مدارس استفاده شود.


رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش وپرورش لرستان در این جلسه،بر اجرایی کردن ایده‌ها تاکید کرد و گفت: باید در تعیین معیارها برای تحقق ایده‌ها دقت داشته باشیم.
عنایت صادقی ادامه داد: به یک نگاه آینده پژوهانه برای تدوین برنامه‌ها نیاز داریم تدوین سرفصل‌ها برای کانون‌های فرهنگی و تربیتی مهم است.

صادقی بر آموزش مربیان و مدیران کانون متناسب با اقتضائات جامعه تاکید کرد و گفت: «لازم است وضعیت گذشته و اکنون کانون‌ها را بررسی و برای فعالیت آن‌ها چشم اندازی تعریف کنیم.
صادقی با بیان این مطلب که فعالیت های کانون در سه بخش اصلی اجرا می شود افزود: این فعالیت ها شامل کارگاهای مهارت آموزی انجمن های دانش آموزی و برنامه های عمومی است
وی با بیان اینکه برنامه های عمومی در دو بخش مناسبتی و غیر مناسبتی انجام می گیرد افزود:مناسبتی شامل نمایشگاه جنگ های شادی و محافل ادبی بوده و غیر مناسبتی شامل جوانه ها و کتابخانه ها نقش خود را ایفا نموده که در این میان کارگاهای مهارت آموزی شامل تمامی مقاطع تحصیلی می باشد و انجمن ها خاص مقطع متوسطه است.
وی در پایان به تبین نقش کانون های فرهنگی تربیتی به عنوان مرجعی امن جهت مهارت آموزی پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار