امام جمعه شهرقدس:

خواسته ما از دانش آموزان نقش آفرینی اجتماعی آنان میباشد

شهرقدس(پانا) - همزمان با فرارسیدن ایام اربعین حسینی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرقدس مراسمی تحت عنوان هیئت دانش آموزی انصارالمهدی (عج) با حضور امام جمعه در مدرسه فرنومنطقه اقامه برگزارشد.

کد مطلب: ۸۶۶۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
خواسته ما از دانش آموزان نقش آفرینی اجتماعی آنان میباشد

این مراسم معنوی با حضور حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس،صادق محمدی مدیر آموزش و پرورش. محمد قاسمی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش و حجت الاسلام امیرمحمد جعفر مسئول اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان شهرستان در مدرسه هیئت امنایی حاج احمد فرنو شهر قدس برگزار شد.

حجت الاسلام جوکار امام جمعه شهر قدس در ابتدا به هشت آبان سالروز شهادت محمدحسین فهمیده اشاره کرد و گفت: وقتی به محمد حسین فهمیده اجازه خط مقدم ندادند ،شهید فهمیده با اسلحه و لباس نظامی عراقی وارد سنگر فرماندهی شدو فرمانده وقتی با این صحنه مواجه شد گفت فهمیده تو این لباس و اسلحه رو از کجا آوردی و محمد حسین فهمیده جواب داد که یک عراقی را گرفتم کشتم و لباسش را پوشیدم و اسلحه اش را برداشتم. وقتی فرمانده دید که محمد حسین فهمیده بادست خالی توانسته یک عراقی را به درک واصل کند ،گفت،تو میتوانی در خط مقدم حضور داشته باشی.

وی در ادامه افزود: تلاش،خودباوری،اعتماد بنفس و خودنمایی در صحنه های مختلف از جمله عواملی بود که شهید فهمیده را به خط مقدم رساند و وقتی هم به خط مقدم رفت با به خرج دادن ابتکار عمل ، توانست جلوی دشمن بایستد و تصمیم و راه صحیح را برگزیند.

حجت الاسلام جوکاربااشاره به سخن امام راحل(ره)دررابطه باشهیدفهمیده که فرمودند:رهبرماهمان نوجوان سیزده ساله است،اظهارداشت:شجاعت،ایثار،اخلاص،ابتکار عمل،شناخت به موقع،تصمیم گرفتن ودرست تصمیم گرفتن،همه اینها سبب شده تا شهید فهمیده بتواند درجامعه نقش آفرین باشد.

امام جمعه شهرستان قدس تصریح کرد: امروز ما از شما میخواهیم که در جامعه نقش آفرینی کنید. یکی از میدان های شما برای حماسه آفرینی و نقش آفرینی ستاد نماز جمعه است و دیروز شهید فهمیده در عرصه نظامی نقش آفرینی میکرد و حالا شما باید در عرصه فرهنگی با قلمتان با حضورتان در صحنه های مختلف ، خودسازی و توانمند سازی خودتان نقش آفرینی کنید و شعار زیبای آینده از آن ماست که از شعارهای پر معنا و مفهوم اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان را به کرسی عمل بنشانید.

/خبرنگار: معراج محمودی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار