رها سازی یک بهله عقاب طلایی در منطقه حفاظت شده قمصر وبرزک

کاشان (پانا) - رئیس اداره محیط زیست کاشان از رهاسازی یک بهله پرنده عقاب طلایی توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست کاشان در منطقه حفاظت شده قمصر وبرزک خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۵۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
رها سازی یک بهله عقاب طلایی در منطقه حفاظت شده قمصر وبرزک

حسین خادمی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: عقاب یاد شده، ماه گذشته با یک بال شکسته توسط محیط بانان این اداره زنده گیری شده بود که پس از تیمار و اطمینان از سلامتی در منطقه حفاظت شده قمصر وبرزک رها شد.

وی افزود: هفته گذشته نیز یک گروه سه نفره از شکارچیان متخلف در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک کاشان اقدام به شکار کبک کرده بودند پس از حضور ماموران یگان حفاظت با رها سازی وسایل و ادوات شکار متواری شدند.

وی تصریح کرد:اسلچه ساچمه زنی و تعدادی فشنگ از متخلفان کشف شد و اقدامات اولیه به منظور شناسایی و معرفی آنها به مراجع قضایی در حال انجام است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: عقاب از گونه‌های جانوری حمایت شده سازمان حفاظت محیط‌زیست به شمار می‌ آید و زنده‌گیری و نگهداری آن ممنوع است و متخلفان از این قانون به پرداخت 12 میلیون ریال جزای نقدی، جریمه می شوند.

خادمی افزود: با انجام شش هزار نفر ساعت گشت و کنترل طی شش ماه نخست سال جاری، 25 نفر به جرم شکار غیرمجاز همراه با 11 قبضه اسلحه مجاز و 2 قبضه اسلحه غیرمجاز به همراه تعدادی ادوات شکار در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک،شناسایی و دستگیر شده اند.

به گزارش پانا، شهرستان کاشان با مساحت هفت هزار و 800 کیلومترمربع دارای یک منطقه حفاظت شده قمصر و برزک به وسعت 60 هزار هکتار است که میزبان 20 گونه پستاندار، 15 گونه خزنده، 50 گونه پرنده و یک گونه دوزیست می باشد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار