کاهش ازدواج زودهنگام دختران در زرین دشت فارس

زرین دشت(پانا) - انتخابات انجمن اولیا ومربیان به منظورتقویت همکاری ومشارکت اولیای دانش آموزان برای کمک به ارتقای کیفیت فعالیتهای آموزشی، پرورشی هرساله درسراسر مدارس کشور برگزار میشود.

کد مطلب: ۸۶۵۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ازدواج زودهنگام دختران در زرین دشت فارس

رئیس آموزش وپرورش شهرستان زرین دشت درجلسه انجمن اولیاومربیان دومدرسه انصاری ومطهری خطاب به اولیای دانش آموزان گفت: درگذشته حضور اولیای دانش آموزان در جلسات انجمن بسیار کم رنگ بود زیراخانواده ها سرمایه های خودرا در کارهای دیگر می دیدند ولی الان حضورچشمگیرشما نشان دهنده اهمیت شما به فرزندانتان است.

غلامحسین امانت ادامه داد: نکته قابل توجه این است که شما بایستی با جستجو و مطالعه به یادگیری پروراندن صحیح فرزندان خود بپردازید تا درآینده درجامعه نقش موثری را ایفا کنند.

وی، تشویق فزرندان را یکی ازمهم ترین رفتارهای موثر تربیتی در والدین دانست وافزود:هیچ دانش آموزی باتنبیه به جایی نخواهد رسید به همین علت خانواده ها موظف به تشویق فرزندان به خواندن درس هستند و مبادا مشکلات و دغدغه های زندگی مانعی باشد تا ازفرزندانمان بی خبر شویم.

رمضانی مدیرمدرسه مطهری وانصاری نیز در ادامه گفت: برنامه طرح تعالی مدیریت مدرسه سعی دارد با تکیه بر سند تحول بنیادین ونگاهی تعالی بخش، مدرسه محو، مشارکت جو ضمن تمرکز برفرآیندهای مدیریتی شرایطی را فراهم آورد تا کلیه عوامل موثر در مدیریت مدرسه ضمن شناسایی ظرفیت ها وتوانایی های داخلی وپیرامونی مدرسه نسبت به تعیین اهداف برنامه ی تعالی اقدام کند.

وی پس ازخوانش میثاق نامه اولیا گفت:درسال قبل دربرنامه طرح تعالی مدرسه شبانه روزی با ۴ سال سابقه عضویت با۵۶۰ امتیاز رتبه اول ومدرسه شهید انصاری دراولین سال با ۵۴۱ امتیاز رتبه دوم را کسب کرد.

وی افزود: یکی ازمسائل مهم در مدرسه موضوع هدایت تحصیلی برای تعیین رشته دانش آموزان است که نمرات آن براساس امتحانات خردادماه سه سال دوره تحصیلی اول متوسطه برسی خواهد شد که کلاس هفتم وهشتم با ضریب یک وکلاس نهم ظریب سه درنظرگرفته شده است و معدل هیچ تاثیری در آن ندارد.

او ادامه داد: برای انتخاب رشته علوم تجربی دانش آموزان با حداقل نمره۱۳ در ریاضی و۱۴در درس علوم قابل پذیرش اند، دررشته ریاضی نمرات دو درس علوم و ریاضی به ترتیب۱۳و۱۴تعیین شده است و دانش آموزان علاقمند به رشته علوم انسانی بایستی نمرات هردرس را به ترتیب مطالعات اجتماعی۱۴عربی۱۳و ادبیات ۱۲ راکسب کنند.

وی به ازدواج زودهنگام دانش آموزان اشاره کرده و گفت:امسال نسبت به سالهای گذشته ازدواج زودهنگام دانش آموزان این منطقه با جلساتی که برگزارشد به صورت چشمگیری کاهش یافت و تعداد آن از ۱۵ نفر به ۴ نفر رسید.

خبرنگار: نجمه جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار