وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی: تصدیگریهای غیر ضرور بخش دولتی حذف میشود
تهران (پانا) - وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با حضور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره بر اینکه باید در نحوه تأمین مالی پروژهها بازنگری شود با پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک با اتاق بازرگانی برای ارائه راهکارهای متنوعسازی منابع مالی بر حذف تصدیگریهای غیر ضرور بخش دولتی تاکید کرد.
به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی امروز در صبحانه کاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تصریح کرد: برنامه ششم و اسناد قانونی، تکالیف وزارت راه و شهرسازی را مشخص کردهاند و برای جزء به جزء مشکلاتی که نمایندگان بخش خصوصی طرح میکنند قانون تسهیلاتی و راهحلهایی پیشبینی شده است که لازم است به آنها عمل شود و هم اکنون وقت "اقدام و عمل" است.
وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: مهم رویکردها و استراتژیها است که اگر در این سنگر سخت، توفیق خدمت داشته باشم هر گونه تصدیگری غیر ضرور دولتی را رها و واگذاریها را آغاز میکنیم.
وی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران سخن میگفت، اضافه کرد: این جلسه یک پیام مشترک دارد. اینکه باید از روابط خشک و مکانیکی با بخش خصوصی فاصله گرفت و باید با برخی روشهای تعامل با بخش خصوصی پایان یابد زیرا که الگوها تغییر یافته است.
اسلامی با اشاره به اینکه بازمهندسی ساختاری برای چابکسازی و ایجاد پنجره واحد برای ارائه خدمات باید انجام شود؛ تصریح کرد: نیاز به مسکن امری مستمر و پایدار است پس باید برای تعادل بازار مسکن و ساخت برنامه و سیاست مستمر و پایدار داشت و صنعت ساختمان باید به تقاضاهای زایشی متناسب با تغییرات جمعیتی و ساختار اقتصادی پاسخ دهد. قشر متوسط و کم درآمد جامعه نیاز به مسکن دارند که باید برای تأمین این نیاز، بنابر موقعیت استانی و غیر متمرکز عمل کنیم.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم اجرای سیاستهای بهینه سازی مصرف سوخت با نوسازی ناوگان، یادآور شد: توجه به موضوع ترانزیت و تکمیل زنجیره حمل و نقل در کریدورهای کشور از مؤلفههای کمکدهنده به رونق اقتصادی است.
اسلامی گفت: شناخت ظرفیتها و فرصتهای مزیتدار، همچون ایجاد شرکتهای سهامی عام برای تکمیل پروژهها و مجتمعهای گردشگری و خدماتی میتواند منافع مشترکی برای بخش خصوصی و دولتی تعریف کند.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه روش ساخت و بهرهبرداری از فرودگاهها در کشورهای مختلف به صورت ساخت، اجاره و واگذاری است که باید این موضوع در کشور ما هم انجام شود.
وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با اشاره به فرصت تاریخی ایران برای استفاده از ظرفیتهای ترانزیت، تصریح کرد: علاوه بر تکمیل زنجیره حمل و نقل برای تسهیل ترانزیت لازم است تولید بار هم صورت گیرد و سهم خودمان را از بازار دنیا افزایش دهیم.
اسلامی توضیح داد: تحولگرایی و دگرگونی دیدگاهها باید صورت گیرد و جوانگرایی و ایجاد فرصتهای خلاقانه باید مد نظر باشد.
وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه باید برای افزایش ارزش پول ملی نهایت تلاش و کوشش خود را داشته باشیم زیرا این بخشی از هویت ملی ما است بر مودت، صمیمیت و اقدام به همراه عمل برای تقویت اقتصاد کشور تاکید کرد.
ارسال دیدگاه