مدیر جهاد کشاورزی ‌‌طبس خبرداد:

آغاز برداشت پسته در شهرستان طبس

طبس (پانا) ـ مدیر جهاد کشاورزی ‌‌طبس از آغاز برداشت پسته در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۵۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز برداشت پسته در شهرستان طبس

داوود بخشایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس برداشت محصول پسته شهرستان درمیان از نیمه اول شهریور ماه سال جاری آغاز شده است و تا نیمه دوم مهرماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت باغات پسته شهرستان درمیان 978 هکتار است،افزود:از این تعداد 491 هکتار بارور و 487 هکتار نهال است.

بخشایی با بیان اینکه تعداد بهره برداران پسته کار 316 نفر است،گفت:پیش بینی می شود 466 تن پسته خشک از سطح باغات بارور برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی ‌‌طبس افزود:به منظور حمایت از پسته کاران علاوه بر ارائه خدمات فنی و کارشناسی، عملیات تغذیه، هرس و آنالیز از محل طرح توسعه و اصلاح باغات شهرستان در سطح 10 هکتار و خرید تجهیزات مرتبط با طرح با اعتبار 158 میلیون ریال اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ده هزار و 410 اصله نهال یارانه دار پسته بذری رقم بادامی با اعتبار 41 میلیون و 640 هزار ریال بین متقاضیان از طریق فعالسازی بخش خصوصی (غرفه فروش نهال) توزیع شده است،اظهار کرد:تعداد 200 نسخه بروشور آموزشی(تغذیه، و نحوه کاشت درختان پسته ) نیز تهیه و در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

بخشایی گفت:مقداری از محصول پسته تولیدی شهرستان به صورت تازه خوری به فروش و مصرف می رسد و مابقی پس از برداشت به استان های کرمان و خراسان رضوی و غیره جهت فرآوری حمل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار