یک «بعدازظهر سگی» در شنبه‌های مکتب تهران

تهران (پانا) –- فیلم سینمایی «بعدازظهر سگی» ساخته سیدنی لومت در مکتب تهران به نمایش و نقد درمی‌آید.

کد مطلب: ۸۶۴۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
یک «بعدازظهر سگی» در شنبه‌های مکتب تهران

بعدازظهر چله تابستان یا بعدازظهر نحس (Dog Day Afternoon) که در ایران با نام «بعدازظهر سگی» نیز شناخته می‌شود، فیلمی است به کارگردانی سیدنی لومت محصول سال ۱۹۷۵ است که داستان یک سرقت واقعی بانک در بروکلین در سال ۱۹۷۲ را روایت می‌کند.

آل پاچینو، جان کازال و کریس ساراندون بازیگران فیلم هستند و التون جان موسیقی آن را ساخته است.

فیلم در زمان خود نامزد چند جایزه اسکار شد، و توانست جایزه بهترین فیلم‌نامه غیر اقتباسی را ببرد. بازی فوق‌العاده و به یادماندنی آل پاچینو تحسین منتقدین و بینندگان را برانگیخت و نقدهای مثبت بسیاری تا به امروز به خود دیده‌است. نقشی که همواره از آن به عنوان یکی از ماندگارترین نقش‌های تاریخ سینما نام برده می‌شود.این فیلم جزو 250 فیلم برتر تاریخ سینماست و از آن به عنوان یکی از بهترین آثار سیدنی لومت یاد می‌شود.

«شنبه‌های سینما و فرهنگ» با هدف ارتقای نظری نگاه به سینما، هر شنبه ساعت ۱۷:۳۰ ابتدا به پخش فیلم‌های منتخب خود می‌پردازد و تجربه‌ تماشای جمعی فیلم‌های ناب سینما را فراهم می‌آورد و پس از آن با حضور اندیشمندان و هنرمندان در عرصه‌های مختلف نظری از جمله اجتماعی، تاریخی، سینمایی، نمادشناسی، زبان‌شناسی، روانشناسی و ... به تحلیل فیلم پخش‌شده خواهد پرداخت تا به تجربه‌ تماشای فیلم، اندیشه و شناخت در صورتِ اجتماعی‌اش را نیز بیفزاید.

مدیر جلسات «شنبه‌های سینما و فرهنگ» پویا عاقلی‌زاده است و جلسه نقد و بررسی فیلم«بعدازظهر سگی» نیز با ناصر فکوهی نویسنده و منتقد سینما روز شنبه 12 آبان 97 در مکتب تهران به آدرس خیابان کریمخان زند٬ خیابان شهید عضدی(آبان جنوبی)، کوچه کیوان، پلاک ۸، زنگ یک، سالن مکتب تهران برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار