50 هزار دانش آموز کاشانی در  انتخابات شوراهای دانش آموزی شرکت کردند

کاشان ( پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: شوراهای دانش آموزی، یکی از روش های بهره گیری از مشارکت فعال و اثرگذار دانش آموزان در مدیریت مدرسه  و ارتباط بین معلم و محصل است .

کد مطلب: ۸۶۴۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
50 هزار دانش آموز کاشانی در  انتخابات شوراهای دانش آموزی شرکت کردند

به گزارش پانا کاشان محمد رضا حکیمیان در آیین انتخابات شورای دانش آموزی در دبستان پیله وریان کاشان اظهار کرد: با این مدل فعالیت ، دانش آموزان یاد می گیرند که چگونه می توانند در سرنوشت خود تأثیرگذار بوده و از گونه ظرفیت همسالان خود برای کار گروهی استفاده کند.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای این گونه فعالیتها از بدو شروع این بوده است که با تعیین شورای دانش آموزی، بخشی از مشکلات مدرسه شناسایی و به همراه راهکارهای پیشنهادی دانش آموزان، مشکلات مدرسه برطرف شده و ایده های جدید برای پویایی دانش آموزان مطرح شود.

رییس سازمان دانش آموزی کاشان افزود: دانش آموزان با تشکیل شورای دانش آموزی، در فعالیت های آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی مدرسه مشارکت می کنند و حتی با ورود به مجلس دانش آموزی در سطح کلان جامعه نقش آفرینی کنند.

حکیمیان گفت: برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی، تمرینی برای آمادگی دانش آموزان جهت حضور عملی در برنامه های اجتماعی و مشارکت های سیاسی و دخالت و حضور در تعیین سرنوشت خودشان در آینده است .

کارشناس مسوول فعالیت فوق برنامه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در 338 مدرسه این شهرستان با حضور 50 هزار دانش آموز همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

محمد رضا معصومی اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در شهرستان کاشان، 10 هزار و 232 نفر نامزده شده بودند که از این تعداد دو هزار 190 نفر به شورای دانش آموزی مدارس این شهرستان راه پیدا می کنند.

وی افزود:بعد از شمارش آرا، یک هزار و 88 از مدارس دخترانه و یک هزار و 102 نفر در مدارس پسرانه در شوراهای دانش آموزی به نمایندگی از دانش آموزان در مدیریت مدرسه فعالیت خواهند کرد.

معصومی تصریح کرد: در ارزیابی شوراهای دانش آموزی سال گذشته، دبیرستان دخترانه ابن سینا موفق به کسب رتبه دوم شد و دبیرستانهای شاهد مس فروش و سید محمد محتشمی نیز رتبه های سوم در استان اصفهان را به دست آوردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار