معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر تاکید کرد:

توجه خاص اصول سند تحول بنیادین به حوزه پرورشی

اسلامشهر (پانا)- معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر در همایش سفیران سلامت گفت :در این چند سال در برخی از مدارس صرفا نگاه آموزشی و محدود به کتاب و جزوات میشود و این در حالی است که در سند تحول بنیادین از شش اصل، پنج اصل آن به حوزه پرورشی برمی گردد.

کد مطلب: ۸۶۳۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
توجه  خاص اصول سند تحول بنیادین به حوزه پرورشی

ابوالفضل اخوان در همایش سفیران سلامت که با حضور مدیران و معاونین پرورشی مدارس و کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان اسلامشهر در سالن فجر منطقه برگزار شد،با بیان اینکه آموزش و پرورش از دو مقوله آموزش و پرورش تشکیل شده ،اظهار داشت:در این چند سال در برخی از مدارس صرفا نگاه آموزشی و محدود به کتاب و جزوات میشود و این در حالی است که در سند تحول بنیادین از شش اصل پنج اصل آن به حوزه پرورشی برمی گردد.

وی در ادامه با بیان وظایف آموزش و پرورش در مقاطع ابتدایی و متوسطه افزود: در دوره ابتدایی وظیفه مااین است که به دانش آموز نحوه درست زیستن را آموزش دهیم ودانش آموز یادبگیرد که با صحیح زندگی کردن یک فرد سالم و مفید برای جامعه باشدو در دوره متوسط به شرط این‌که ما توانسته باشیم در دوره ابتدایی آموزش‌ها را به خوبی دهیم باید درست فکر کردن و صحیح فکر کردن با به نوجوان آموزش دهیم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر با بیان این مطلب که متولی دو موضوع یاد شده تنها آموزش و پرورش نیست، عنوان کرد: در کنار آموزش و پرروش خانواده ،ارگان ها و سازمان های دیگر به شکلی در این موضوع نقش دارند ولی متولی اصلی این موضوع آموزش و پرورش است .

اخوان تاکید کرد: اگر ما صرفا بخواهیم کتاب را تعلیم دهیم و خود را در چارچوب کتاب ها قرار دهیم قطعا یک دانش آموز یک بعدی را آموزش دادیم وما خودمان هنوز نمی دانیم تغذیه سالم، رفتار سالم و مدیریت استرس به چه شکلی خواهد بودو می بینیم که دانش آموزان ما به علت رفتارهای درون خانواده یا مدرسه فشارهایی از لحاظ روانی تحمل می کنند که این فشار ها آسیب هایی را به سیستم دفاعی نوجوان وارد می کند.

وی تصریح کرد: موقعی که صحبت از بهداشت روانی و سلامت روانی می کنیم اصل خودمراقبتی را یاد نگرفتیم و پایگاه های سلامت و تغذیه ای چه میزان به استانداردهایی که تعریف کردیم نزدیک هستند و مسئول پایگاه تغذیه مدرسه مدیر مدرسه است نه سرایدار.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار