دکتر حاج عبدالباقی؛

دختران هنر پیشه تر از مردان هستند

خبرگزاری پانا:حافظ کل قرآن و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نقش بانوان در تربیت فرزندان یکی از ویژگی های مهم در زنان است .

کد مطلب: ۸۶۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،مریم حاج عبدالباقی سرپرست دفتر فرهنگ اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در نهمین نشست پاتوق فرهنگی تسنیم با عنوان "موارد مغفول مانده در حوزه ی دختران" بیان کرد: یکی از ضروریات در تربیت فرزنداست که مادر با زبان کودکانه با فرزند خود صحبت می کند و با مهربانی و عطوفت در مقابل خواسته های آن ها می ایستد.

وی ادامه داد: مادر برای تربیت فرزند خود باید برای او نقش بازی کند و با مهربانی با او برخورد می کند و این امر مهمی است به طوری که اگر این تربیت در هفت سال اول به دست مردان بود فرزندان بسیار آسیب می دیدند.

حاج عبدالباقی اشاره کرد: ما باید زبان خود را در بسیاری از مکان ها کنترل کرده و حقیقت را در بسیاری از زمان ها بازگو نکنیم و مادران می توانند در مقابل فرزندان خود از این روش استفاده کرده و این خصوصیت در تربیت بسیار موثر بوده و زمانی یک زن موفق تر خواهد بود که قدرت نقش بازی کردن او دیده شده و بتواند آن را مدیریت کرده و به کار اندازد.

سرپرست دفتر فرهنگ اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: قوه نقش بازی کردن نباید برای منافع نفسانی زن به حرکت افتد بلکه باید برای مصلحت خانواده و جامعه به حرکت افتد که این امر بسیار موثر و مفید است.

حافظ کل قرآن در این نشست ذکر کرد: در سیستم آموزش و پرورش همسانی بسیاری در برخورد با دختر و پسر وجود دارد در صورتی که آن ها با یکدیگر تفاوت هایی دارند که باید دیده شود و هر کدام در کانالی جداگانه قرار گیرند.

حاج عبدالباقی در خصوص افزایش آگاهی دختران گفت: قدرت سیاست مداری و نقشه کشی را باید از دوره نوجوانی به دختران خود آموزش دهیم.

وی افزود: دختر در زیور و زینت بار می آید و در زیور و زینت نشر و نما پیدا می کند این به این معنی است که دختر به زرق و برق کششی آشکار و بیشتر از مرد دارد که این به دلیل تلطیف فضای زندگی است و ما مشاهده می کنیم که در خانه ای که زن باشد فضایی زیبا و لطیف تر در خانه ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص کشش دختران به زیور آلات ادامه داد: اگر ویژگی دختران در جای خود مورد استفاده قرار نگیرد و به جای محیط خانواده در بیرون از خانه از آن استفاده کند، سبب ایجاد مشکلاتی خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: هر کس که بخواهد زیاد محبت کند باید زیاد محبت نیز ببیند و سفارش شده که در منزل به فرزندان مخصوصا دختران بسیار محبت کنید و اگر می خواهید هدیه ای دهید اول به دختر داده و با دختر با ملاطفت بیشتری رفتار کنید.

حاج عبدالباقی افزود: دختران ما در آینده مسئولیت چشمه خورشید محبت را بر عهده دارند و بنابراین باید آن ها چشمه جوشان مهرورزی برای خانواده باشند و زن ها به دلیل احساساتی که دارند در مقابل این امر احساس مسئولیت می کنند.

وی بیان کرد: پدران ما قدرت تعامل با دختر و همسر را ندارند و نمی دانند چگونه باید لطافت زن را دیده و با او تعامل کند اما در زندگی زنان موفق پدران آن ها نقش پررنگی ایفا کرده اند مانند شهیدان که برای دخترانشان مطالبی پر رنگ و پر محبت نوشته اند در نتیجه این دختران موفق ترند.

حاج عبدالباقی در پایان گفت: محبت زیاد از جانب مادران سبب می شود که بچه های آن ها هرگز نتوانند ازدواج کنند و یا ازدواج خوبی نداشته باشند و هرگز نمی توانند بگذارند بچه هایشان از خودشان جدا شوند و هنگام دیدن کسی در کنار فرزندانشان او را رقیبی برای خود به حساب می آورند و توان دیدن او را ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار