مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی: شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز ۲۹ مهر تا ۴ آبان ماه برگزار می شود

حضور۸۵۵ ناشر داخلی و ۶۰ ناشر خارجی در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز

تبریز (پانا)- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از ۲۹ مهر تا ۴ آبان ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۶۱۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی: شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز ۲۹ مهر تا ۴ آبان ماه برگزار می شود

محمد محمد پور در نشست مطبوعاتی شانزدهمین نمایشگاه بین اللمللی کتاب تبریز و ششمین دوره نمایشگاه نشر دیجیتال با بیان این که کانون فرهنگ و هنر، مجری نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز است، گفت: نمایشگاه کتاب به عنوان مطالبه جدی و به حق برای فعالان فرهنگ و هنر و مراکز علمی و دانشگاهی و پژوهشی و عموم مردم تبدیل شده است که می‌تواند در مسیر توسعه و تعالی استان قدمی بردارد.

وی افزود: این رویداد، مهم ترین و برجسته ترین رویداد استان و حتی منطقه است و هر سال شاهد حضور افراد علاقمند از استان های اردبیل، زنجان و آذربایجان غربی و دیگر استانها و حتی خارج کشور بوده ایم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: به لحاظ وسعت و تعداد ناشران و عناوین کتاب ، نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، دومین نمایشگاه کشور بعد از نمایشگاه تهران محسوب می‌شود و در تقویم فرهنگی کشور نیز این موضوع ثبت شده است.

محمدپور اضافه کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز این است افرادی که برای تهیه کتاب به تهران سفر می کنند و هزینه مضاعفی پرداخت می کنند بتوانند در نمایشگاه کتاب تبریز با هزینه کم و آسان تا حدودی منابع مورد نظر خود را تامین کنند.

وی گفت: آخرین تولیدات در نمایشگاه کتاب تبریز عرضه می شود و فضای رقابت سالم بین ناشران استانی برقرار است در نمایشگاه سال ۹۵ ، ۱۰۰۰ ناشر داخلی و خارجی حضور داشتند و ۱۱۷ هزار عنوان کتاب داخلی و ۳۲ هزار عنوان کتاب خارجی عرضه شد و ۸۰۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید داشت و شش و نیم میلیارد تومان فروش نمایشگاهی بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: یک و نیم میلیارد بن با تخفیف ۲۰ درصد در نمایشگاه سال 95 توزیع شد و ناشران علاوه بر آن بین ۱۰ الی ۴۰ درصد ت اضافه تخفیف دادند.

محمدپور بیان کرد: در نمایشگاه امسال که با عنوان سال ۲۰۱۸ پایتخت گردشگری است سعی بر این داریم که ناشران خارجی را بیشتر جذب کنیم.

وی افزود: این نمایشگاه از ۲۹ مهر تا ۴ آبان ماه در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود و ساعات بازدید از ۱۰ صبح تا ۸ عصر خواهد بود و شنبه ۲۸ مهر ساعت سه و نیم بعد از ظهر در سالن شمس تبریزی مراسم افتتاحیه نمایشگاه خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تا امروز ۸۵۵ ناشر داخلی و ۶۰ ناشر خارجی برای حضوردر نمایشگاه ثبت نام کرده اند و یک میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب عرضه خواهند کرد.

محمدپور گفت: امسال ششمین نمایشگاه نشر دیجیتال همزمان با نمایشگاه کتاب برگزار می شود و نمایشگاه مستقل مطبوعات و رسانه‌ها تا آخر سال برگزار خواهد شد.

وی گفت: حداقل ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه نمایشگاه است که 50 درصد ان را وزارت تقبل کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار