مدیرکل آموزش و پرورش استان :

حوزه های تربیت بدنی و پرورشی ، زمینه ساز تحول در آموزش و پرورش هستند

مشهد (پانا) - گردهمایی یک روزه معاونین پرورشی و تربیت بدنی،کارشناس مسئولان و کارشناسان حوزه تربیت بدنی و سلامت با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان به پایان رسید.

کد مطلب: ۸۶۰۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
حوزه های تربیت بدنی و پرورشی ، زمینه ساز تحول در آموزش و پرورش هستند

قاسمعلی خدابنده؛مدیرکل این سازمان در مراسم اختتامیه این گردهمایی ، بااشاره به این که استان خراسان رضوی خاستگاه بسیاری از فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی است اظهار داشت : بر اساس آنچه که در سند تحول بنیادین به دستگاه تعلیم و تربیت تکلیف شده است 4 ساحت تربیتی یعنی چیزی حدود 65 درصد فعالیت های تربیتی بر عهده مربیان تربیت بدنی و پرورشی و همکاران این حوزه است.

وی با تاکید بر این که رویکرد کلی آموزش و پرورش استان این است که عموما کیفیت را به کمیت ها ارجحیت دهیم و بخش بزرگ این تحول باید در همین حوزه پرورشی و تربیت بدنی اتفاق بیافتد ادامه داد : ما اعتقاد داریم دانش آموزان در مدرسه بایستی رسم زندگی را آموزش ببینند و خودباوری و اعتماد و عزت نفس را در آنان افزایش یابد لذا با همین رویکرد باید ضمن ایجاد نشاط معنوی در دانش آموزان به عنوان یکی از اولویت های اصلی و برنامه ای،برای دست یابی دانش آموزان به نشاط جسمانی نیز تلاش کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود : تشکیل هیات های مختلف ورزشی درون مدرسه، برگزاری المپیادهای درون مدرسه ای به گونه ای که تمام دانش آموزان در برگزاری آن مشارکت داشته باشند و برنامه هایی از این دست می تواند در ایجاد نشاط و پویایی برای دانش آموزان موثر واقع گردد.

وی تصریح کرد : در مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور با کسب عناونین برتر در مجموع به مقام نخست دست یافتیم؛ همچنین در مسابقات فرهنگی و هنری با اعزام بزرگترین کاروان دانش آموزی و نیز در مسابقات قرآن،عترت و نماز در هر دو بخش پژوهشی و آوایی به مقام اول کشور دست یافتیم که این نشان از عملکرد مثبت آموزش و پرورش استان و تلاش و همت همکاران ما در این حوزه است.

خدابنده گفت : در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی گرچه جزو استان های پیشتاز کشور هستیم با این حال نیاز به توجه و کار بیشتر داریم چراکه امروز جامعه ما از ناهنجاری های اجتماعی رنج می برد و سرمنشا پیشگیری از این ناهنجاری ها آموزش و پرورش است.

صفدر سلطانی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این مراسم بااشاره به توفیقات بسیارخوبی که این حوزه در سال گذشته کسب کرده اظهار داشت : امید داریم با تلاش همکارانمان در مجموعه تربیت بدنی و سلامت استان، در حوزه هایی که اجرای برنامه ها را بر عهده داریم شاهد توفیقات بیشتری در سال جاری باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار