رئیس دانشگاه فرهنگیان: شبانه‌روزی بودن و یادگیری دروس پداگوژی مهمترین راهبرد تربیت معلم در ایران است

خنیفر: معلم را باید در تراز نظام هر کشور ساخت

تهران (پانا)‌- رئیس دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم به صورت شبانه‌روزی و یادگیری دروس پداگوژی را از مهمترین راهبرد‌های تربیت معلم در ایران دانست.

کد مطلب: ۸۵۹۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه فرهنگیان: شبانه‌روزی بودن و یادگیری دروس پداگوژی مهمترین راهبرد تربیت معلم در ایران است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، نشست تخصصی تربیت معلم با حضور کوراموتو و کیتانو استادان دانشگاه تعلیم و تربیت آیچی ژاپن به دنبال تفاهم‌نامه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تعلیم و تربیت آیچی ژاپن و به همت دفتر مدیریت بین‌الملل دانشگاه فرهنگیان، صبح امروز در این دانشگاه برگزار شد.

حسین خنیفر در این نشست به پیشینه راه‌اندازی دارالمعلمین و دانشگاه فرهنگیان در کشور اشاره کرد و گفت: «امسال صدمین سال راه‌اندازی مرکز رسمی کلاسیک تربیت معلم در ایران است.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: «قریب به ۷۰ هزار دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند، تربیتِ معلم به صورت شبانه‌روزی و یادگیری دروس پداگوژی (فنون تدریس، مشاوره، روانشناسی، کارورزی و ...) از مهمترین راهبرد‌های تربیت معلم ایران است.»

خنیفر توجه به نظام آموزش رسمی عمومی (ابتدایی) را راهکار اساسی توسعه کشور دانست و افزود: «هر تخصصی را می‌شود در کشور وارد کرد اما معلم را باید در تراز نظام هر کشور ساخت.»

او گفت: «هر ملتی از مسیر تعلیم و تربیت درست حرکت کند، موفق خواهد بود، برای ورود به چرخه اصلی تصمیم‌گیری‌های دنیا و داشتن نقش موثر باید از تعلیم و تربیت آن کشور شروع کرد.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان به شعار ژاپن، "نظام آموزشی جمهوریت علم، کلاس درس، پایتخت دانش و دانش‌آموز روح ملی است" اشاره کرد و گفت: «امیدواریم از طریق الگوگیری، این نگاه نسبت به تعلیم و تربیت رواج یابد.»

خنیفر در ادامه بر ایجاد بستر برای بهره‌مندی از تجارب زیسته در حوزه ساختار، محتوا، منابع انسانی و بودجه‌ریزی، اعزام استادان، برگزاری کارگاه و سمینار‌های مشترک تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار