مهندسان ناظر حضور مستمر در محل اجرای طرح آسفالت داشته باشند

همدان (پانا) - رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی با اعلام اینکه تاکنون 75 هزار تن آسفالت در معابر شهر همدان اجرا شده است، تأکید کرد: مهندسان ناظر آسفالت مناطق چهارگانه شهرداری باید در محل اجرای طرح حضور مستمر داشته باشند.

کد مطلب: ۸۵۹۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مهندسان ناظر حضور مستمر در محل اجرای طرح آسفالت داشته باشند

علی رحیمی فر در جلسه کمیسیون فنی عمرانی شورا در خصوص اجرای پروژه‌های آسفالت تأکید کرد: ضروری است اطلاع رسانی کامل و هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های خدمات رسان برای انجام آسفالت به خصوص روکش به عمل آید.

رحیمی فر با بیان اینکه در سال جاری حدود 37 کیلومتر مجوز حفاری در شهرداری صادر شده است، اضافه کرد: در راستای جلوگیری از دوباره کاری و هدر رفت هزینه‌ها شهرداری باید اطلاع رسانی کامل قبل از اجرای آسفالت را به شرکت‌های خدمات رسان داشته باشد.

وی با بیان اینکه کنترل مضاعف کیفیت آسفالت و قیر و اولویت بندی مکان‌های مشخص شده در بودجه است، اظهار کرد: باید محل‌هایی که براساس بودجه آسفالت، روکش نیاز دارد بر روی نقشه تفصیلی مشخص و در کمیسیون معاونت فنی و عمرانی شهرداری تصویب شود.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر جدول‌گذاری در محل‌های مورد نیاز، قبل از اجرای آسفالت، گفت: استفاده از پلانر و برداشت آسفالت در محل‌هایی که مجدداً روکش می‌شود و استفاده دوباره از مصالح بازیافت شده در چرخه تولید آسفالت هم بسیار دارای اهمیت است و با بررسی‌های به عمل آمده از مصالح جدید و جایگزین در صورت وجود در محل حفاری یا روکش‌های آسفالت استفاده شود.

رحیمی فر با تأکید بر توجه به کیفیت اجرای آسفالت در کنار کمیت کار افزود: شیب بندی مناسب طولی و عرضی معابر باید در هنگام آسفالت روکش کنترل و پیش‌بینی شود و در راستای همسطح نمودن دریچه‌های منهول ادارات خدمات رسان و جلوگیری از خسارت به سریعت توسط ادارات مربوطه هماهنگی به عمل آید.

وی در ادامه بر تسریع در روند اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح شهید سردار همدانی تأکید کرد و با اشاره به شرایط اقتصادی به وجود آمده تأکید کرد: باید با توجه به وضعیت کنونی، شرایط پیمانکار را هم مدنظر قرار داد.

در ادامه معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار همدان به ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی پرداخت و از پیشرفت 55 درصدی طرح خبر داد.

موسی رسولی به تعیین تکلیف اجرای پروژه آسفالت سطح شهر با توجه به افزایش قیمت‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در هر صورت تلاش شهرداری اجرای حجم آسفالت تعریف شده در بودجه سال جاری تا پایان سال است.

رسولی با اشاره به اینکه بودجه آسفالت شهرداری بر اساس قراردادهای منعقد شده با پیمانکاران صورت گرفته است، افزود: با توجه به افزایش قیمت قیر به ناچار طبق دستورالعمل شورای فنی استان عمل خواهیم کرد تا فشاری بر پیمانکاران وارد نشود و آنها هم متضرر نشوند که بر این اساس اخطار فسخ قرارداد به پیمانکاران داده شد، علی رغم اینکه در این زمینه شهرداری متضرر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار