استاندار فارس: ایجاد توقف در روند فعالیت واحدهای تولیدی قابل بخشش نیست

فارس (پانا) - در شرایطی که همه بر لزوم فعالیت هرچه بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید داریم، اگر مجموعه ای به گونه ای عمل کند که در روند این فعالیت‌ها توقف ایجاد شود به هیچ وجه قابل بخشش نیست لذا همه دستگاه های اجرایی باید در جهت فراهم کردن شرایط و رفع موانع بکوشند.

کد مطلب: ۸۵۹۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: ایجاد توقف در روند فعالیت واحدهای تولیدی قابل بخشش نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، اسماعیل تبادار در جمع صنعتگران و معدنکاران استان با بیان اینکه باور دارم که اساس و ارکان فعالیت ها بر بخش خصوصی در عرصه های مختلف است، افزود: وقتی به کشورهای پیشرفته و صاحب سرمایه های بزرگ نگاه می کنیم می بینیم که آنها در امور اقتصادی دارای یک بخش خصوصی فعال و توانمند هستند.

وی تاکید کرد: قطعا در کشور ما نیز اگر بخش خصوصی احساس کند مانع و مشکلی سد راه فعالیت او وجود ندارد نه تنها به پرداخت مالیات و حق بیمه ایراد وارد نمی کند بلکه در پرداخت آن پیشقدم هم می شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس تصریح کرد: در حقیقت فعالان اقتصادی برای نظم، انضباط و امنیت کاری خودشان، در پرداخت مالیات پیشگام هستند.

تبادار افزود: البته هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی، کم و بیش کاستی هایی وجود دارد که روند حرکت بخش فعال اقتصادی را کُند کرده اما اطمینان داریم که صنعتگران و معدنکاران ما دستمایه بزرگ اجتماعی در عرصه کارآفرینی، اشتغال، تولید و در مجموع رونق اقتصادی هستند.

وی بر لزوم حمایت بیشتر بانک ها از صنایع بزرگ تاکید کرد و گفت: البته این به معنای بی توجهی به مجموعه های کوچک نیست اما آن مجموعه هایی که افراد بسیار بیشتری را به اشتغال درآورده اند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

استاندار فارس با اشاره به عدم سازگاری و همخوانی منابع به مصارف استان اظهارکرد: نظام بانکی باید جستجو کند و افرادی که توانمندی انجام کار و فعالیت اقتصادی دارند شناسایی و از آنها حمایت کند.

تبادار گفت: در شرایطی که همه بر لزوم فعالیت هرچه بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید داریم، اگر مجموعه ای به گونه ای عمل کند که در روند این فعالیت ها توقف ایجاد شود به هیچ وجه قابل بخشش نیست لذا همه دستگاه های اجرایی باید در جهت فراهم کردن شرایط و رفع موانع بکوشند.

وی افزود: امروز زمان تردید نیست و از فعالان اقتصادی و صنعتگران انتظار داریم که به رغم مشکلات تلاش خود را بیشتر کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود، برخی رفتارها را در دامن زدن به نگرانی های اقتصادی حاکم بر فضای کشور تاثیرگذار دانست و گفت: در دنیا وقتی بحرانی پیش می آید مردم صبر پیشه می کنند و خرید خود را محدود می کنند اما در کشور ما برخی به این مساله دامن می زنند و به یکباره به اندازه نیاز چندین ماه خود خرید انجام می دهند.

او با اشاره به شایعاتی که در مقطعی در خصوص کمبود بنزین مطرح شد، افزود: نیاز بنزین کلانشهر شیراز در هر شبانه روز 2 میلیون و 200 هزار لیتر است که در آن مقطع در کمتر از 24 ساعت ما حدود پنج میلیون و 700 هزار لیتر بنزین در اختیار جایگاه های سوخت در شیراز قرار دادیم اما مردم همچنان به پمپ های بنزین مراجعه می کردند و وقتی متوجه شدند که از کمبود خبری نیست وضعیت عادی شد.

وی ادامه داد: اینگونه رفتارها سبب می شود که مسئولان مجبور شوند فرصت و انرژی زیادی را صرف کنند تا بتوانند پاسخگوی نیازی باشند که به خاطر یک شایعه نادرست و کذب در جامعه ایجاد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار