رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد:
کتابهای مدارس استثنایی بهروز شدهاند
قدمی: ۶۵ هزار دانشآموز در سیستم تلفیقی مدارس حضور یافتند
تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش از تحصیل حدود ۱۵۰ هزار دانشآموز معلول در بیش از ۱۵۷۰ مدرسه استثنایی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مجید قدمی گفت: «در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ حدود ۱۵۰ هزار دانشآموز با نیازهای ویژه وارد مدارس استثنایی شدند و از این تعداد در حدود ۶۵ هزار نفر در سیستم تلفیقی مدارس حضور یافتند و مابقی در مدارس خاص در ۷ گروه نابینا، ناشنوا، کمتوان ذهنی، اختلالات عاطفی-رفتاری، معلولان جسمی - حرکتی، چندمعلولیتی و اختلالات یادگیری تحصیل میکنند.»
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به روزرسانی کردن کتابهای درسی مدارس استثنایی را یک ویژگی مهم برشمرد و افزود: «این کتابها به موقع ارسال شده و خوشبختانه تمامی کتابهای مدارس استثنایی پیش از آغاز سال تحصیلی در اختیار مدارس قرار گرفته است.»
او با تقدیر از معلمانی که با عشق و علاقه این شغل را برگزیدهاند، افزود: «در کنار عشق و علاقه باید دانش خود را در مواجهه با این دانشآموزان به روز کنیم و تلاش ما در سازمان برگزاری کلاسهای آموزشی برای بروزرسانی دانش معلمان برای کسب توانمندیهای لازم در آموزش براساس شناخت تفاوتهای فردی است.»
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: «کار در آموزش و پرورش استثنایی سختیهای خاص خود را دارد، انسان جهانی ناشناخته است از این رو باید تفاوتها را بشناسیم و بدانیم نابینایی و ناشنوایی هر یک در یادگیری چه اختلالی ایجاد میکند و این موضوع دنیایی پیچیده است.»
او افزود: «پایههای یادگیری و زیرساختهای فکری هر کسی متفاوت است و در این مدارس اگر تخصص نباشد نمیتوان کار کرد ولی همکاران ما کاری کردند که تعدادی از دانشآموزان ما در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی پذیرفته شدند.»
ارسال دیدگاه