امام جمعه شهر قدس در نشست با اصحاب قلم:

اصحاب رسانه پل ارتباطی قوی میان مردم و مسئولین هستند

شهرقدس (پانا) - نشست صمیمی امام جمعه شهر قدس با اصحاب رسانه و قلم در دفتر امام جمعه منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۸۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
اصحاب رسانه  پل ارتباطی قوی میان مردم و مسئولین هستند

امام جمعه شهر قدس در نشست با اصحاب رسانه و قلم عنوان کرد: خبرنگاران به واسطه آنچه قلمهایشان مینویسد تقدس پیدا میکنند. وقتی قلم دست ما مقدس است پس خود ما هم مقدس هستیم.
حجت الاسلام جوکار امام جمعه شهر قدس با اشاره به آیه قرآن که میفرماید سوگند به قلم و آنچه مینویسد اذعان داشت: هرچقدر آنچه در اندیشه و تفکر ماست مقدس باشد قلم و صاحب قلم نیز تقدس پیدا میکند.
وی در ادامه به اهمیت و ارزش علم اشاره و اظهار کرد: همین علم که از ارزش بالایی برخوردار است گاهی بی ارزش میشود. اگر علم رنگ و بوی خدایی پیدا کند ارزش بسیاری دارد‌.
امام جمعه شهر قدس افزود: قلم هم به همین شکل و سیره است. آنچه که شما خبرنگاران و اهل قلم مینویسید توانایی بالابردن یک شخص،منطقه،شهر و حتی کشور را دارد.
حجت الاسلام جوکار ادامه داد: آنچه که قلم و علم شمارا ارزشمند میسازد یاد خداوند متعال است.
وی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از نکاتی که یک خبرنگار باید به آن توجه کند دقت است. دقت موجب پیشرفت و جلب اعتماد مردم میشود. عدم دقت در یک خبرنگار موجب میشود دیدگاه مردم نسبت به خبر های شما دیدگاهی دروغین باشد.
امام جمعه شهر قدس افزود: در کار خبر نه دقت را فدای سرعت و نه سرعت را فدای دقت کنید.خبرنگاری که در انتشار خبرش سرعت و دقت بیشتری دارد موفق است.
حجت الاسلام رضا جوکار خاطر نشان کرد: خبرنگار باید منصف باشد نسبت به جامعه و مسئولان.اخبار خدمات را از مسئولین بگیرد و انتشار دهد ، مشکلات را از مردم به مسئولین انتقال دهد و پیگیر آن مشکل باشد.
امام جمعه شهر قدس با اشاره به مشکلات کنونی عنوان کرد: اصحاب رسانه میتوانند پل ارتباطی قوی میان مردم و مسئولین باشند و مشکلات را در مرحله اولیه مسئولین انتقال دهید،همتتان را در همین راستا قرار دهید همچنین ایجاد نشاط و امید نیز به کار بگیرید.
حجت الاسلام جوکار ادامه داد: رصد مشکلات مردم از جمله کارهایی است که خبرنگار میتواند انجام دهد همچنین تشویق مسئولین پرکار میتواند در وضع کنونی موثر باشد.همچنین نشر و انتقال پیام های نماز جمعه یکی از وظایف شماست.

وی با اشاره به جمله مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که میفرمایند نماز جمعه قرار قلب فرهنگی شهر است گفت: آنچه در این برهه زمانی رسالت ماست ایجاد قرارگاه فرهنگی شهر است که رسالت اصلی ما خدمت به مردم است و فلسفه حضور همه کارگزاران نظام و دولت این است.
امام جمعه شهر قدس عنوان کرد: باید در قرارگاه فرهنگی در چهار حوزه به صورت ویژه کار شود ایمان،تقوا و معنویت،اخلاق و نوع سبک زندگی و در آخر بصیرت و امور سیاسی.
حجت الاسلام جوکار تاکید کرد: شما خبرنگاران ارتباط مستقیم و مستمر با قرارگاه فرهنگی داشته باشید. هرچه نام قدس در رسانه های شهری،استانی،کشوری و حتی بین المللی خوش بدرخشد این خدمت بزرگی است به مردم شهر قدس.

/خبرنگار: معراج محمودی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار