اعطای وام بهسازی و نوسازی 250 میلیون ریالی مسکن در شهرستان کازرون

شیراز (پانا) - مدیر بنیاد مسکن شهرستان کازرون از آمادگی بانک‌های عامل دراین شهرستان برای اعطای وام و تسهیلات 250 میلیون ریالی در قالب طرح ویژه خبر داد و بیان داشت: این طرح در همه بخش‌های این شهرستان اجرایی شده است.

کد مطلب: ۸۵۷۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اعطای وام بهسازی و نوسازی 250 میلیون ریالی مسکن در شهرستان کازرون

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ،قاسم داوودی اظهار داشت: طرح اعطای تسهیلات یاد شده در بخش‌های مرکزی، جره و بالاده، کوهره، کنارتخته، خشت و چنارشاهیجان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده در شهرستان کازرون و در مناطق روستایی یک اولویت اساسی است گفت: بافت فرسوده شهری و روستایی چالشی مهم و پرمخاطره درمدیریت فنی و مهندسی و برنامه ریزی عمرانی است ولی اقدامات اثرگذار در این حوزه انجام شده است و مقوله ساخت و ساز ایمن همواره به عنوان یک دغدغه مطرح بوده است.

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان کازرون اضافه کرد: مساله بافت فرسوده و تعیین تکلیف ابنیه و سازه های غیرمستحکم موضوعی چالش زا در کالبد روستاها است که باید بیشتر و بهتر مورد توجه قرار گیرد و مناطق روستایی به مراتب وضعیت حادتری را در این خصوص دارند. اعطای تسهیلات 250 میلیون ریالی راه را برای بهسازی این مناطق گشوده است.

داوودی با بیان اینکه این بنیاد ضمن رایزنی و هماهنگی با فرمانداری و بانک­های مربوطه، اقدام به نصب بنر و پخش بروشورهای تبلیغاتی به صورت گسترده در بخش­های یاد شده نموده است گفت: دراین رابطه آمادگی وجود دارد تا به متقاضیان تسهیلات 250 میلیون ریالی پرداخت شود.

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان کازرون از مسوولان محلی خواست دراین رابطه مشارکت بیشتری داشته باشند و به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در بین مردم مبادرت ورزند گفت : بسیاری از مناطق روستایی با مساله ای به نام بافت های فرسوده مواجهند، این بافت ها در هسته مرکزی و کالبد قدیم روستاها قرار دارند که به مرور زمان دچار فرسودگی و نا کارآمدی شده و یا در دوران معاصر بدون رعایت ضوابط و مقررات معماری شکل گرفته و از این رو با مسائل فراوانی روبه رو شده و این مشکلات را به کل روستا نیز تسری می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار