معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

تبیین حماسه ها و رشادت های فرهنگیان و دانش آموزان در مرکز دایمی فرهنگی دفاع مقدس

معاون فرهنگی - اجتماعی سپاه عاشورا: برگزاری اردوی ارزشی – تفریحی دانش آموزان در هفته بسیج

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از تبیین حماسه ها و رشادت های فرهنگیان و دانش آموزان در مرکز دایمی فرهنگی دفاع مقدس برای غنی سازی محتوای این مرکز فرهنگی خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۷۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
تبیین حماسه ها و رشادت های فرهنگیان و دانش آموزان در مرکز دایمی فرهنگی دفاع مقدس

طاهر علمی در جلسه مشترک آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در محل پارک موزه شمیم پایداری با بیان این که باید از ظرفیت های بخش های و حوزه های مختلف آموزش و پرورش به ویژه تشکل های دانش آموزی برای تجهیز موزه دایمی دانش آموزی و فرهنگی استفاده کنیم، گفت: نشر ارزش های دفاع مقدس برای همه ما تکلیف است و واژه دفاع مقدس را نباید به هفته ای خاص اختصاص داشته باشد.

وی ادامه داد: با نگاه اسلام و دفاع مقدس باید این موزه را تجهیز کرد تا ابزاری برای تربیت نسل آینده باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: باید تمامی نوشته ها و بنر های و پوسترهای مان برای نسل جوان به روز و زنده باشند و نماد دفاع مقدس به شکل دائمی و همیشگی در مدارس به معرض نمایش گذاشته شود.

علمی با اشاره به بیست و هفتمین نمایشگاه فرهنگی - رزمی پایداری دفاع مقدس تبریز که همزمان با سی و هشتمین سالگرد دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری در حال برگزاری است، گفت: این نوع نمایشگاه ها باید به نوعی طراحی شده و محتوای غنی داشته باشند وقتی دانش آموزی از این نمایشگاه بازدید می کند بازخورد آنچه در مورد دفاع مقدس را شنیده در این نمایشگاه ببیند.

وی با بیان این که در بحث یادیگیری 70درصد حس بصری و 30درصد حس شنوایی نقش دارد، ادامه داد: ما همیشه سعی داریم با تکیه بر حس شنوایی دانش آموزان را تربیت کنیم و از نظر تربیت با حس دیداری ضعیف هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود:وقتی مقام معظم رهبری سفارش می کنند که صحنه های جنگ را در قالب فیلم و نمایش به نسل جوان تبیین کنید نشان از علم بالای ایشان در مورد تربیت است.

آموزش و پرورش حرف بسیاری برای گفتن در موضوع دفاع مقدس دارد

معاون مهندسی و امور یادمان‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار کرد: ساختمان مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس که به شکل مشت و نماد مقاومت است به لحاظ فیزیکی و عمرانی تکمیل شده است ولی در بحث محتوا هنوز جای کار دارد.

اسماعیل آذریان با بیان این که در این موزه وقایع تاریخی یکصد سال پیش تا کنون آذربایجان را به نمایش می گذاریم، گفت: مشروطیت، نقش مردم آذربایجان قبل از انقلاب، وقایع 29 بهمن، نقش آذربایجان در جنگ تحمیلی، نقش آذربایجان در مبارزه با پژواک و.... از جمله موضوعاتی هستند که به شکل هنری در این مرکز دایمی دفاع مقدس به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی نقش آذربایجان در دوران دفاع مقدس را یادآور شد و افزود: این مرکز فرهنگی 22 فصل دارد که محتوای 16 فصل با همکاری اکیپ های مختلف نظامی، امنیتی، انتظامی دانشگاهی و علما و با همکاری قشرهای مختلف تکمیل شده است.

معاون مهندسی و امور یادمان‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با بیان این که ما متاسفانه نتوانسته ایم آن طور که باید و شاید نقش لشکر31 عاشورا و لشکر 21 حمزه آذربایجان در دوران دفاع مقدس را به خوبی برای مردم به ویژه نوجوانان تبیین کنیم، ادامه داد: به مرور زمان این ارزش ها به دست فراموشی سپرده می شوند و به خصوص نسل نوجوان که دوران جنگ را ندیده اند برایشان این ارزش ها و این فضا ملموس نیست لذا باید در یک مرکز فرهنگی این ارزش ها به صورت هنری و دیجیتالی نگه داری شود و برای مردم بازخوانی شود .

آذریان ادامه داد: نزدیک به 700سوژه برای غنی سازی محتوای این مرکز فرهنگی بر مبنای سرفصل ها انتخاب شده و برای سوژه یابی دست کمک به سمت آموزش و پرورش و دانشگاه دراز می کنیم تا برخی مطالب ناگفته دوران دفاع مقدس را بیان کنیم.

وی افزود: 36هزار دانش شهید و 5 هزار معلم شهید بیانگر این است که آموزش و پرورش حرف بسیاری برای گفتن در این موضوع دارد .

دانش آموزان امروزی ذخیره تمام عیار آینده انقلاب هستند

معاون فرهنگی - اجتماعی سپاه عاشورا نیز با بیان این که تاریخ معاصر ما ناگفته های بسیاری دارد، گفت: از تمام ظرفیت ها باید برای بیان تاریخ معاصر استفاده شود ولی متاسفانه قدرت رسانه ای ما در مقابل هجمه فرهنگی دشمن ضعیف است.

هادی هاشمی افزود: نمایشگاه فرهنگی - رزمی پایداری دفاع مقدس برای نسل جوان و دانش آموزان طراحی شده است و مخاطبان اصلی آن دانش آموزان هستند.

وی با بیان این که دانش آموزان امروزی ذخیره تمام عیار برای آینده انقلاب هستند و تضمین انقلاب به دست آن هاست، ادامه داد: در نظر داریم در هفته بسیج، اردوی یک روزه برای دانش آموزان ترتیب دهیم تا نوجوانان در کنار تفریح و مسابقات جذاب و گیرا با مفاهیم و ارزش های انقلاب بیش از پیش آشنا شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار