مدیرعامل نوسازی شهر تهران در گفت وگو با پانا مطرح کرد:

تولد شهرهای جدید با اجرای مسکن مهر/انتقال سرریز جمعیت تهران به اطراف آن

خبرگزاری پانا: مدیر عامل نوسازی شهر تهران با بیان اینکه فلسفه اجرای پروژه مسکن مهر تولد شهرهای جدید بوده است، اظهار کرد: به طور حتم با اجرای این طرح در بافت فرسوده از هدر رفتن اعتبارات لازم برای بسیاری از ملزومات ساخت و ساز کاسته و بافت فرسوده نیز احیا می شد.

کد مطلب: ۸۵۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا جعفری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا، درخصوص بهره گیری پروژه مسکن مهر از بافت های فرسوده، اظهار کرد: اگر اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای پروژه مسکن مهر در احیای بافت فرسوده به کار گرفته می شد به طور حتم اثر بخشی آن بیشتر بود.

مدیر عامل نوسازی شهر تهران افزود: پروژه مسکن مهر می توانست از امکانات شهری موجود در بافت فرسوده بهره گرفته و از هدر رفتن بسیاری از هزینه های جانبی مانند آب رسانی، شبکه تلفن و برق رسانی و سایر ملزومات زندگی پیشگری شود، اما باید توجه داشت که فلسفه مسکن مهر با احیای بافت فرسوده بسیار متفاوت است.

جعفری در ادامه اظهار کرد: به نظر می رسد که فلسفه و سیاست اصلی از اجرای پروژه مسکن مهر ایجاد و تولد شهرهای جدید و دور کردن سرریز جمعیت تهران به اطراف آن بوده است.

مدیرعامل نوسازی شهر تهران، گفت: اگر چه اهداف مورد نظر پروژه مسکن مهر با آنچه در نوسازی شهر تهران صورت می گیرد متفاوت است اما در برخی از موارد می توان در کنار احیای بافت فرسوده به تولید مسکن ارزان قیمت برای اقشار مختلف جامعه پرداخت که البته عملی شدن آن نیازمند همفکری، همکاری و تعامل دو جانبه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار