کلیات نرخ سرویس مدارس تصویب شد

تهران (پانا) - اعضای شورای شهر تهران با رأی مثبت اعضا کلیات نرخ سرویس مدارس را تصویب کرد.

کد مطلب: ۸۵۴۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
کلیات نرخ سرویس مدارس تصویب شد

بررسی لایحه تعیین نرخ کرایه و بهای خدمات سرویس مدارس شهر تهران در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ یکی از دستورات جلسه امروز شورای شهر تهران بود که با نقد و نظر اعضای شورای شهر تهران کلیات آن به تصویب رسید و بخشی از جزئیات این طرح نیز مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی دقیق این لایحه گفت: با تصویب این لایحه تبیین می‌شود که ۷۵ درصد وجوه دریافتی از والدین بابت خدمت سرویس مدارس سهم رانندگان باشد.

وی ادامه داد: همچنین باید آیین‌نامه انضباطی مربوطه ظرف مدت ۲ ماه به تهیه و به تصویب برسد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل همچنین اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در لایحه پیشنهادی ارائه شده است دریافت ۵۰ درصدی از هزینه حمل و نقل توان یابان است که البته نظر کمیسیون عمران متفاوت از این موضوع و نگه‌داشتن نرخ ارائه این خدمات همچون گذشته و رایگان است.

علیرضا قنادان، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی نیز تصریح کرد: بر اساس مصوبه وزارت کشور کارگروه ماده ۱۸ متشکل از نماینده آموزش و پروش، نماینده انجمن اولیا و مربیان و نماینده شهرداری در فرمانداری برای بررسی موضوع‌های مرتبط با سرویس مدارس تشکیل شد.

وی با اشاره به تغییر نیافتن نرخ سرویس مدارس در ۲ سال گفت: این کارگروه نرخ سرویس مدارس را تصویب کرده و برای تائید به فرمانداری فرستاد که این تائید انجام گرفت. پیشنهاد این کارگروه اختصاص ۷۵ درصد از دریافتی والدین برای موضوع خدمات سرویس مدارس به رانندگان بود که ما نیز همین رقم را برای تصویب در شورا پیشنهاد کردیم.

زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران درباره این لایحه خواستار توضیح برای مرجع تائیدکنندگان سلامت اخلاقی و علل افزایش نرخ‌ها شد.

زهرا صدر اعظم نوری دیگر عضو شورا نیز خواستار توضیح درباره دفاتر هماهنگی امور اداری تاکسیرانی و کارکرد آنها شد.

وی همچنین تاکید کرد: جامعه توانیابان کشور گسترده نیست و ارائه این خدمت می‌تواند رضایت عمومی را افزایش دهد.

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران نیز درباره این لایحه گفت: خوب است که شورای شهر نرخ گذاری‌ها را انجام دهد و تعیین میزان درصد رانندگان را بر عهده کارگروه‌های دیگر بگذارد.

نین به پیچیده کردن ساختارهای اداری انتقاد کرد و گفت: هرچه کار ساده‌تر باشد بهتر است و از این روی ضرورت ایجاد این دفاتر چیست؟

مسجد جامعی همچنین به موضوع سرویس مدارس توان‌یابان اشاره کرد و گفت: موضوع ارائه خدمت رایگان به سرویس مدارس توان‌یابان از دستاوردهای سال اول شورای چهارم شهر تهران است.

وی گفت: توان‌یابان افراد باهوشی هستند و بیشترین هزینه آنها مربوط به حمل و نقل شان است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره آیین‌نامه انضباطی به مصوبه دولت در این‌باره اشاره کرد و خواستار توضیح درباره علل واریز درآمد حاصل از ارائه ان خدمات به حساب متمرکز شهرداری شد.

محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران درباره این لایحه گفت: لایحه ارائه شده بخشی از لایحه ۱۷ بندی سال‌های گذشته است که باید مشخص شود که آیا بندهایی که در این لایحه آورده نشده است به قوت خود باقی است و یا کل لایحه تغییر می‌کند.

قنادان در پاسخ به این موضوع‌ها با بیان اینکه این لایحه تمامی مصوبه پیشین را در بر می‌گیرد، گفت: در حدود ۱۰ سال پیش دستورالعمل اجرایی تهیه شده بود که در سال گذشته از سوی وزارت کشور ابلاغ شد و وظیفه هر دستگاهی در آن مشخص شده است.

وی همچنین از ایجاد فرایند مکانیزه برای طی کردن مسیر صدور مجوز خبر داد و گفت در آیین‌نامه نحوه کنترل این حوزه مشخص شده است.

در ادامه این لایحه که با رای اعضای شورای شهر کلیات آن به تصویب رسید، اعضا وارد بررسی جزئیات آن شدند.

الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران در سوالی خواستار توضیح درباره نحوه کنترل نصب برچسب‌های سرویس مدارس و این خودروها شد.

قنادان در پاسخ به این سوال از ایجاد گشت مشترک سازمان تاکسیرانی با پلیس خبر داد و گفت: علاوه بر گشت مشترک سامانه‌ای طراحی شده است تا اولیا با ورود پلاک سرویس مدرسه از اطلاعات لازم در خصوص این خودرو با خبر شوند.

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران نیز پیشنهاد داد تا رانندگان زن برای سرویس مدارس در اولویت قرار گیرند.

زهرا صدراعظم نوری درباره دریافت وجه بابت خدمات اضافه در سرویس مدارس تاکید کرد: امروز به عناوین مختلف در مدارس از اولیا پول دریافت می‌شود از این روی اگر قرار است که موضوعی در این‌باره به تصویب برسد باید توجه داشت که از کلی گویی پرهیز شده و عنوان خدمت به صورت دقیق آورده شود.

وی همچنین خواستار حذف بند مرتبط با به‌کارگیری مراقب در سرویس مدارس شد.

نژادبهرام در مخالفت با این پیشنهاد گفت: با حذف این بند عملا امکان دریافت مراقب حذف می‌شود.

افشین حبیب زاده، عضو شورای شهر تهران گفت: امروز که دریافت مراقب در سرویس مدارس طراحی شده است عملا به خاطر هزینه مازاد اتوبوس‌ها و ون‌های سرویس مدرسه کاهش یافته‌‌اند و به خودروی سواری تبدیل شده‌اند.

پس از بررسی این پیشنهاد در نهایت اعضای شورای شهر به آن رای موافق را ندادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار